biblejournalingschallenge is afgelopen....

De challenge die op 1 januari 2017 gestart is. Is vandaag afgelopen! Iedere dag was er hier op de site een stukje tekst te lezen en een creatieve verwerking te zien. 

En wat deden er veel van jullie mee! Supertof! Ik wil jullie bedanken voor jullie deelname en lieve, leuke en bijzondere berichtjes... en hopelijk hebben jullie ook net zo genoten van afgelopen maand!

 

Wat een zegen brengt het mee, als we Gods Woord tot een prioriteit maken! Vonden jullie ook niet? 

 

Naast jullie allemaal wil ik ook graag Sestra bedanken dat ze deze uitdaging op mijn pad hebben gebracht. En ook de meiden vanuit het netwerk biblejournaling Nederland. Thanks voor jullie support en jullie bijdragen. Ik heb het als heel gaaf ervaren om tijdens deze challenge met jullie te mogen optrekken!

 

Wil je op de hoogte blijven? En een email ontvangen als ik leuke nieuwtjes heb? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief!

Wil je het direct weten als ik een nieuwe blog plaats? Door mij bijvoorbeeld te volgen op bloglovin' ontvang je direct in je mailbox een mailtje als er een nieuw blog online staat. 



en...wat nu?

Vandaag een laatste korte blog als afsluiting van deze serie. Want hoe ga je nu verder na de challenge? 

 

Graag geef ik jullie enkele tips; misschien staat er iets tussen waar jij mee verder kan:

 

-  Bid God om een themawoord, ga in de bijbel op zoek, wat de bijbel over dit woord schrijft. Vorig jaar was mijn woord "hoop". Ook voor dit jaar heb ik een nieuw woord (maar daarover later meer). Lijkt dit je ook iets? Op internet op het blog van "The Life in between" vond ik een lijst met voorbeeldwoorden, lees deze eens door en luister naar de fluistering van woorden die er voor jou uitspringen. Neem het komende jaar zo nu en dan eens tijd om je weer op dit woord te focussen.

 

-  Zin in nog meer challenge? Move the Mountains start een biblejournalingchallenge op 1 februari. Het thema is "Worship is more than a song". Je kan je hiervoor inschrijven (is gratis) en dan ontvang je dagelijks een overdenking in je mailbox. Ook staan er op de site in het archief challenges die al geweest zijn, maar zeker ook de moeite waard zijn! Let op, dit is wel allemaal in het Engels. Ik ben van plan om hier zelf ook even een kijkje te gaan nemen en een aantal dagen mee te  doen.

 

- Sluit je aan bij het weekvers van @ferdinandvdv.  je kan je hier aanmelden. Een grote groep Nederlanders doen al mee!

 

- Houd de site van biblejournaling.nl en de webshop van bykris.nl in de gaten. Binnenkort komen er hele leuke nieuwe producten te koop! Oa "biblejournaling - n a d e n k e r t j e s"... en andere creactieve producten die wil je niet missen!! 

 

- Sluit je aan bij andere online leesroosters, journal bij een dagboek dat je gebruikt. Verwerk je zondagse preek in een biblejournaling, werk een bijbelboek door, etc. Je kan dit rijtje vast zelf langer maken... 

 

- Maar vooral hoop ik  dat je na deze challenge hebt ontdekt, dat alleen de bijbel al genoeg is. Je hebt geen "poes-pas" nodig om creatieve stille tijd te kunnen beleven. Richt je vooral op Gods Woord, daar zal de meeste inspiratie vandaan komen en de grootste bron van verandering in je leven zijn! 

 

Nou ik bid en wens je toe dat de bijbel dit jaar open mag blijven! En het dagelijks voedsel voor je mag zijn. Ik wens je toe dat je tijd en rust mag vinden om stil te worden en dichtbij Hem te zijn! 

 

You are loved,

Liefs Els. 

 

PS laat je een berichtje achter? 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 7
  • #1

    Maaike Kersbergen (dinsdag, 31 januari 2017 20:07)

    Hi Els, echt jammer dat de challenge voorbij is. Ik was nog maar net begonnen met biblejournaling, sinds december 2016 en dat was nog voorzichtig.. haha.. maar door jouw challenge heb ik veel geleerd en mooie dingen gemaakt. Super gaaf om zo met Gods woord bezig te zijn. In de ochtend wat lezen, daar over nadenken en later op de dag (meestal 's avonds) verwerken. Soms een uitdaging (qua tijd), maar elke dag weer gelukt! Dank voor al je tips! Ik ga er mee verder! En ik blijf je volgen :-). Jij veel zegen in je werk en blijf inspireren! Liefs, Maaike

  • #2

    Ilse (dinsdag, 31 januari 2017 20:09)

    Wat heb ik ontzettend genoten om je mee te helpen en om een aantal dagen voor je uit te werken! Heerlijk om zo bezig te zijn in je Bijbel

    Bedankt lieve Els voor het organiseren van deze challenge! <3

  • #3

    Sietia (dinsdag, 31 januari 2017 20:31)

    Dankjewel voor deze challenge! Mooie teksten, die heel duidelijk in lijn stonden met elkaar! Je blogs erbij waren ook fijn. Een mooi moment aan het begin van elke dag deze afgelopen maand!
    Ik heb nog lang niet alle dagen gedaan, ik kan nog heel wat 'inhalen'... maar daarnaast zijn er ook nog heel wat andere bladzijdes in mijn bijbel die nog leeg zijn... Dank je voor de inspiratie!

  • #4

    Jannekekoppenaal@live.nl (dinsdag, 31 januari 2017 20:45)

    Ik vond het helemaal geweldig bedankt.

  • #5

    mam (dinsdag, 31 januari 2017 21:18)

    lieve Els,
    Wat was het eerlijk, open en geweldig om jou zo te "lezen" in woorden, je creatieviteit te zien en God dicht bij je.
    Gezegend ben je.


  • #6

    Karin (donderdag, 02 februari 2017 00:22)

    Bedankt Els, voor deze challenge! Ik heb nog wel wat dagen te gaan, maar gelukkig is dichtbij God een thema dat altijd past :-) Ik heb genoten van de overdenkingen, en van de inspiratie die je gaf!
    Liefs Karin

  • #7

    Karin (donderdag, 02 februari 2017 00:24)

    Ps: ik hoop dat je de challenge nog een tijd laat staan, voor de 'achterlopers' zoals ik :-)