Dag 31- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God is bij je, omdat Hij blij met je is! - Sefanja 3:17

Voor vandaag:

Lees Sefanja 3.

 

 

“De HEER, je God, zal in je midden zijn,

hij is de held die je bevrijdt. Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou, in zijn liefde zal hij zwijgen. In zijn vreugde zal Hij over je jubelen."

 ."

 .”


God is bij je, omdat Hij blij met je is!

 

De HEER, je God, zal in je midden zijn,

Hij is de held die je bevrijdt. Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou, in zijn liefde zal hij zwijgen. In zijn vreugde zal Hij over je jubelen.

 

De Heer, je God - Hij is mijn God... Hij is mijn Heer. Dit betekent dat ik Hem alle eer en majesteit kan geven. Hij is soeverein, en heeft alles onder controle, inclusief mijn eigen leven ...

 

Is in je midden - Hij is hier met mij ... in het midden van mijn leven. Wat er ook gebeurt, Hij gaat door met mij ... Hij houdt mijn hand vast bij elke stap op de weg en draagt me als ik niet vooruit kan lopen op mijn eigen benen ... zelfs als het stil lijkt, is hij er.

 

Hij is machtig - Hij is almachtig, mijn God is een held en in staat om alles te doen wat hij wil...

te redden: Hij is de God die mij redt ... te overwinnen: Hij is mijn overwinnaar... te beschermen: Hij geeft mij veiligheid ... Hij houdt me apart gezet tot Zijn eer ... voor Zijn doel. Hij heeft mij gegraveerd in de palm van zijn hand, zo groot is Zijn liefde voor mij.

 

Hij zal vol blijdschap zijn - God vindt mij goed genoeg, Hij vindt een groot genoegen in mij! Hij geniet van mij ... vindt plezier ...Ik ben de appel van Zijn oog ...

 

In zijn liefde  - Wetende dat Hij van mij houdt en voor mij zorgt...Zijn liefde voor mij verzekert mij dat ik het waard ben en speciaal voor hem ...

 

Zal hij zwijgen - Hij zal stil zijn, mij niet veroordelen - Hij geeft me rust ... Hij zal vrede in mijn ziel brengen ... Hij zal er zijn om mijn angsten te kalmeren ...

 

Hij zal juichen - hij viert feest ... is enthousiast ... en dolblij ...

 

Met een lied - Mijn God ZINGT over mij !!! Hoe ongelofelijk is dat? Mijn Heer zingt over mij een liefdeslied zo zuiver dat het kan alleen worden gemeten door de normen van de hemel. Ondoorgrondelijk. Prachtig. Perfect. 

 

 

Nadenken:

- Hoe wil jij je stille tijd verder gaan invullen? De challenge is voorbij... maar God aanwezigheid blijft. Hij blijft dichtbij... Hoe meer jij kiest om bij hem te zijn, hoe meer je dat ook zal ervaren.

 

(PS. Later vandaag of morgen een laatste post met  tips!)

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

 

De laatste dag van deze challenge sluit af met mijn lievelingsvers. Een bijzonder vers, want dit vers kreeg ik als herinnering aan mijn keuze voor Jezus. 

 

En hoe mooi past deze tekst bij het thema "Dichtbij God"? Als ik één ding weet na alle bijbelteksten die we hebben doorgelezen dan is het wel dat er een groot, heel groot verlangen in Gods Vaderhart is om dichtbij ons te zijn. Altijd heeft God dit voor ogen gehad en Hij heeft er alles voor over gehad. Nu ik Zijn kind ben, laat Hij zijn blijdschap zien door over mij te zingen....!!! 

 

Een koptelefoon kwam in mijn gedachten als beeld bij deze tekst. Het staat voor stil worden en luisteren naar het lied dat de Vader voor mij zingt...

 

Nou, ik weet niet hoe dit bij jullie is, maar er worden maar weinig liedjes speciaal voor mij gezongen. Dit lied, is Gods lied op mijn leven.

"Dank U wel, lieve Papa, dat ik deze maand, U zo dichtbij mocht ervaren. dat U me leert om stil te zijn, zodat U dichtbij kan komen. Dank u wel dat ik op die momenten mag horen, dat U een lied over mijn leven zingt. En dat U zo Uw hart voor mij bekend maakt."

 

Als je het wil kan je voor de laatste keer je post delen op instagram of facebook met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. 

Loop je nog wat achter en wil je de challenge toch graag afmaken? Dan kan dat natuurlijk. Alles blijft online staan! 

 

ER VOLGT NOG ÉÉN POST MET TIPS VOOR NA DE CHALLENGE... Deze is vandaag of morgen online!



Voorbeeld biblejournaling Zefanja 3:17 / Sefanja 3:17 / Zepahniah 3:17
Zefanja 3:17

Reactie schrijven

Commentaren: 13
  • #1

    Ruth Rottiné (dinsdag, 31 januari 2017 06:48)

    WoW, WoW, WoW.. Wat een diep verlangen van onze Heer om ons te koesteren. Ik wandel veel en eens op een sombere dag hoorde ik de bomen zingen (heenreis) toen ik langsliep. Na een tijdje luisteren heb ik het opgenomen met de telefoon. Op de terugreis waren de bomen vrijwel stil. Ik genoot want ik wist dat deze klanken bedoeld waren voor mij. Het was vast en zeker dit lied waar over gesproken wordt! Heer U bent heilig �..

    Het is een prachtige laatste pagina geworden! Dank voor deze challenge, dank voor het delen van inzichten en van creaties. Het is me een waar genoegen �.
    Dankbare groet! �

  • #2

    Fokje Greving (dinsdag, 31 januari 2017 07:00)

    Wow! De laatste dag vd challenge alweer! Wat een belevenis om hieraan mee te doen, heel mooi en heel bijzonder! Elke dag een mooie overdenking en elke dag lekker creatief bezig zijn..en heel dichtbij God zijn! God is goed en is zooo dichtbij en wij mogen zo dichtbij Hem zijn, gaaf!!! Het was een hele uitdaging, aangezien biblejournaling nog heel nieuw voor me was! Veel geleerd in allerlei opzichten. Bedankt Els en alle anderen die iedereen die hieraan hebben meegewerkt!

  • #3

    Cobi van der Hoeven (dinsdag, 31 januari 2017 07:20)

    Bedankt Els, dat jij God dichter bij me hebt gebracht door je prachtige verwerkingen en overdenkingen. Ook voor mij was Biblejournaling nieuw, maar het is nu niet meer weg te denken uit mijn leven.
    Wat een mooie reis heb je met ons en met God gemaakt. Ik hoop deze reis nog lang voort te mogen zetten samen met Hem en met de mogelijkheden die jij ons aan hebt gereikt in deze mooie challenge.
    Dank je wel en Gods zegen.

  • #4

    Janneke van slooten (dinsdag, 31 januari 2017 07:53)

    HALLELUJA..
    deze maand nog bewuster mogen worden van Zijn Woord.
    Els bedankt voor jou grote bijdrage �

  • #5

    Annette Koolmees 'kreaneeltje' (dinsdag, 31 januari 2017 08:25)

    Super bedankt Els voor deze maand. Toen ik de 'Thuis' in het najaar kocht en al die teksten las, vond ik het wel heel veel dezelfde teksten ( dichtbij God). Ik ben mee gaan lezen in januari en ben hierdoor weer dichter bij God gekomen, wat ik heel erg fijn vindt. Het creatief bezig zijn lukte mij niet iedere dag maar wie weet maak ik het nog compleet.

  • #6

    gea (dinsdag, 31 januari 2017 09:24)

    super bedankt voor deze fijne challenge,
    jammer dat het voorbij is

  • #7

    lize (dinsdag, 31 januari 2017 09:56)

    Hoi,

    Dank je wel Els.
    Ik was op een punt dat ik niet goed wist hoe ik tijd met God het beste kon invullen. Toen kwam ik deze challenge tegen. Toeval bestaat niet! Hoewel ik niet elke dag een bladzijde gemaakt heb, heb ik de teksten en overdenkingen wel gelezen. Dank je wel dat je ons meenam op deze reis. Naar plaatsen in de bijbel die je soms zo over het hoofd ziet.
    Voor mij ging de bijbel open.
    Dank je wel. En ik Dank God voor dit alles.
    Lize

  • #8

    Caroline (dinsdag, 31 januari 2017 10:41)

    Heel erg bedankt voor deze geweldige challenge.
    Ik heb zo genoten van de overdenkingen en het creatief verwerken. Het thema is ook heel bijzonder, heb me nooit gerealiseerd dat er op zoveel plaatsen gesproken wordt over de nabijheid van God. Wat een rijkdom om dat te voelen!
    Ik ga het wel missen elke dag zo'n uitdaging.....
    Heel dankbaar ben ik dat ik hier aan mee mocht doen.

  • #9

    Petra de Looff (dinsdag, 31 januari 2017 10:48)

    Els, dankjewel voor wie je bent en voor wat je door hebt mogen geven!
    en wat is jouw 'laatste' bladzijde mooi geworden. Word er echt blij van, als t mag wil ik je wel een beetje na-apen ....de kleuren, de uitstraling, dat snoertje overgaand in die woorden, super mooi en zóó vrolijk..... maar wieweet komt er opeens een andere uitwerking in me op.
    Thanks! En tot donderdag :)

  • #10

    Anita Visser-From (dinsdag, 31 januari 2017 11:03)

    Heel erg bedankt voor de afgelopen maand. Wat heb ik veel geleerd. Niet alleen op gebied van biblejournaling, maar vooral over God, over dat Hij er altijd is, over Zijn verlangen naar mij. Ik bid voor iedereen dat dat verlangen wederzijds mag worden en/of blijven. Mijn dorst naar meer is nog niet gestild. Dit laatste vers wil ik wat moois van maken. (Zal wat later worden).Want ook voor mij is dit een bijzondere. Veel zegen!

  • #11

    Nynke (dinsdag, 31 januari 2017 11:25)

    Wat een leuke uitdaging was dit! Bedankt voor al je inspiratie Els. Ik ga nog even door met de dagen die ik gemist heb. Zal dus nog regelmatig op je site te vinden zijn. Wat een heerlijke manier om God dichterbij te ervaren. Bless you!

  • #12

    Lenie (dinsdag, 31 januari 2017 13:39)

    De challenge was een goede stok achter de deur om te beginnen. Ik had al een hele tijd een oude bijbel (zonder kaften) gereedliggen maar durfde niet goed te beginnen omdat ik niet wist met welk materiaal.
    Inderdaad, God is dichtbij ook al ervaar je dat niet altijd. Halverwege merkte ik dat ik meer bezig was met het weergeven van de tekst dan met de tekst op zich.
    En de tekst van vandaag is geweldig: dat Hij over mij zingt!
    Joe King heeft op YouTube een cd staan: next to you. Met 9 video's. Prachtige liedjes om te horen.
    Hij was door iedereen in de steek gelaten omdat hij de doop met de Heilige Geest ontving. De Heer heeft hem beschermd en hem deze liedjes laten schrijven. Hierin zingt God ook over jou.

  • #13

    Martine (dinsdag, 31 januari 2017 17:37)

    Bedankt voor alle inspiratie, het is voor mij een nieuwe vorm voor stille tijd geworden.
    Ook alle anderen die betrokken waren bedankt!