Dag 29 - biblejournalingschallenge

Jezus is de weg naar God’s nabijheid!              -    joh 14: 1-3

Voor vandaag:

Lees Johannes 14.

 

 

"Wanneer Ik ben weggegaan en alles voor jullie heb klaargemaakt, kom Ik terug om jullie op te halen. Dan zullen jullie zijn waar Ik ben. (...) Jezus zei tegen hem: "IK BEN  de weg en de waarheid en het leven. Alleen door Mij kun je bij de Vader komen. Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen. Vanaf nu kennen jullie Hem en zien jullie Hem."



Jezus is de weg naar Gods nabijheid.

 

Heel dit hoofdstuk ademt een sfeer van intimiteit uit. We zijn zó gewild door de Vader! Dé reden dat Hij zijn Zoon stuurde was, zodat wij altijd in Zijn aanwezigheid zouden kunnen zijn... Dat is het effect van  Jezus’ volmaakt volbrachte werk!  Dit is merkbaar in de hemel; Jezus is naar de hemel gegaan om onze plaats daar klaar te maken, maar ook op aarde is: 

 

Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: de Geest van de waarheid’

(Joh. 14:16-17).

 

Jezus is naar de hemel gegaan om ons daar onze plek te geven. Hij is ook met zijn Geest teruggekomen om die hemelse plek hier op aarde in ons dagelijks leven te bevestigen. Dankzij Jezus mogen we onafgebroken voor het aangezicht van onze hemelse Vader leven! Want Jezus zegt zelf:

‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij’

(Joh. 14:6).

 

Vandaag deelt Marjolein van @marjoleinscreations uit het netwerk van Biblejournaling Nederland haar mooie pagina.   Ook geeft ze een beschrijving en zijn er leuke producten in haar webshop met korting te koop! Dankjewel Marjolein! We gaan gauw kijken! 

creatieve verwerking:

Marjolein  schrijft:

Johannes 14

 

In dit bijbelgedeelte spreekt Jezus tot zijn discipelen. Wat een prachtige bemoedigende woorden. Zoveel verzen spreken mij aan!

Wat hieruit spreekt is Jezus’ zorg voor ons. Hij wil ons zonder zorgen achterlaten. Hij wil ons bemoedigen en ons vrede nalaten. Hij wil ons geruststellen. Gaaf he?!

‘In mijn Vaders huis zijn vele woningen’ en ‘Ik laat jullie niet als wezen achter’ en ‘Ik laat jullie vrede na’. Prachtige woorden van Jezus. Woorden die Hij toen sprak maar ook nu nog spreekt!

 

Op mijn blog vind je de werkbeschrijving van de bladzijde en in mijn webshop zijn de vellum en de Uni Posca verfstift in de aanbieding!

En er is weer een gratis download van de wolk met tekst. 

 

Voorbeeld biblejournaling Johannes 14
bijbelpagina van MarjoleinsCreations; Johannes 14

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Hennie (zondag, 29 januari 2017 07:59)

    Wat een mooie verwerking Marjolein! Prachtige kleurcombinatie en door de manier waarop je de letters, op vellum, er overheen hebt gemaakt krijgt het zo' n mooie serene uitstraling. Prachtig!�

  • #2

    Ruth Rottiné (zondag, 29 januari 2017 12:26)

    Heel gaaf! En mooi verwerkt zeg: de huizen, het licht, de wolk met deze bemoedigende woorden.