Dag 28- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God maakt gelukkig omdat hij dichtbij is.                                                                        Handelingen 2: 25-28

Voor vandaag:

Lees Handelingen 2. 

 

 

“U heeft mij de weg naar het leven laten zien. Omdat U altijd dicht bij mij bent, zal ik altijd blij zijn."

 .”


 God maakt gelukkig omdat hij dichtbij is.

 

Petrus gebruikt teksten uit het Oude Testament  om aan de mensen te bewijzen dat Jezus inderdaad de Messias was. Alle dingen die met Hem waren gebeurd waren honderden jaren eerder geprofeteerd. Deze tekst komt uit Psalm 16 en gaat dus niet alleen over Davids eigen leven, maar het is ook een profetie naar de komst van Jezus. 

David zegt in deze psalm:

"Ik zeg tot de HEER: ‘U bent mijn Heer, mijn geluk, niemand gaat u te boven’.

Psalm 16:2

 

Yeah! God is zo goed dat je in Hem je hoogste geluk kunt vinden. Van God kan je zeggen: ‘U gaat alles te boven’.

 David en Petrus wijzen ons er allebei op dat deze overvloedige vreugde te vinden is op de weg die Jezus heeft gebaand:

 U wijst mij de weg naar het leven: overvloedige vreugde in uw nabijheid, voor altijd een lieflijke plek aan uw zijde.

Psalm 16:11/ Handelingen 2:28

 

De weg naar het leven waar de Vader ons hier op wijst, is Jezus. Hij legde zijn leven af, zodat wij daarop konden gaan staan om te leven.

Jezus zegt: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven’

(Joh. 14:6).

 

Jezus is de enige weg die je vreugde schenkt zodra je hem bewandelt. Jezus maakt het mogelijk dat je in Gods aanwezigheid wandelt. Voor altijd, staat er in de psalm. Voorgoed!

 

Doen:

Lees vandaag ook psalm 16.

 

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Vandaag ga ik aan de slag met een plastic sheet. Dit gebruikte ik al eerder op dag 7 en dag18.

Naast vellum kan een plastic sheet ook een leuke insert zijn voor je bijbel. 

 

Deze tekst noemt de overvloedige vreugde die je ontvangt, zodra je op  weg gaat met Jezus. 

"Uw nabijheid zal mij vervullen met vreugde"

 

Hierdoor moest ik denken aan bloemen. Van heel veel dingen kan ik blij worden, maar een mooi boeket op de keukentafel; bloemen die uitbundig bloeien en vrolijkheid brengen... dat is voor mij wel een beeld van vreugde. 

 

Nadat ik een kadertje om de tekst heb getrokken, geef ik de bijbelpagina wat kleur met waterverf en gelatos, Met een witte verfstift zet ik de contouren van de bloemen op de plastic sheet. Ik gebruik als inspiratie een kleurboek van flow, verschillende bloemen trek ik hieruit over. Met acrylstiften geef ik de bloemen kleur. 

En vervolgens plak ik de plastic sheet met boekbinders lijm in de bijbel.

Deze lijm is echt ideaal, want ook plastic blijft er heel goed mee vast zitten! 

Door middel van wordscrapping plak ik de tekst op de sheet.

 

 Ik ben benieuwd waar jij over nadenkt als je deze psalm leest en wat je erbij maakt. Als je het wil kan je dit delen om instagram of facebook met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou



Voorbeeld biblejournaling Handelingen 2 / Acts 2
Handelingen 2:25-28

materialen

Bijna alle materialen die hieronder staan zijn hier te koop.

 

NBV Schrijfbijbel paperpad met "watercolor" papier van de action
Boekbinderslijm witte gelpen (SIGNO BROAD)
plastic sheet tabpons 
amsterdam acrylverfsiften  
Posca verfstiften  
Gelatos  

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Assunta vd Lugt (zaterdag, 28 januari 2017 07:45)

    De basis van van deze pagina, waterverf en gelatos, wil je dat woensdag eens voor doen? Vele vragen aan mij hoe dat moet maar ik weet het ook niet en wil het graag kunnen

  • #2

    Hennie (zaterdag, 28 januari 2017 08:22)

    Wow Els, wat een pagina! Prachtig gemaakt zeg, leuke tip met de plastic sheet!

  • #3

    Salomé (zaterdag, 28 januari 2017 08:49)

    Supermooi!!!

  • #4

    Ruth Rottiné (zaterdag, 28 januari 2017 20:25)

    Enorm verheugd over je prachtige heldere pagina! Mooi.