Dag 25- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God Laat ons niet in de steek.                                                Jesaja 41: 9-13

Voor vandaag:

Lees vandaag Jesaja 41. 

 

Maar jij, Israël, jij bent míjn dienaar. Volk van Israël, jou heb Ik uitgekozen. Je bent de familie van mijn vriend Abraham.   Jou heb Ik uit een ver land geroepen. Jou heb Ik uitgekozen. Tegen jou heb Ik gezegd: 'Je bent mijn dienaar. Jou kies Ik uit. Ik zal je nooit in de steek laten.'  Israël, wees niet bang, want Ik ben met je. Kijk niet angstig rond, want Ik ben je God. Ik maak je sterk. Ik help je. Ik houd je stevig vast en Ik kom voor je op.


God laat ons niet in de steek.

 

 

Weet je nog hoe God zichzelf en Zijn zoon bekend maakte? Als de "IK BEN" en als "GOD MET ONS" (dag 3 en dag 5). Dat betekent dat God wil zeggen dat hij er altijd is! Hij is er en hij blijft er.

 

God weet hoe snel we bang zijn voor mislukking, bang om niet langer geliefd te zullen zijn, bang om afgewezen te worden en bang voor veroordeling. Dit bijbelgedeelte is in de eerste plaats van toepassing op het volk Israël. Maar ook Jezus zegt het:

 

‘Ik ben het, wees niet bang.’

Johannes 6:20

 

Als je weet dat Hij het is, hoef je niet bang te zijn. Als je weet dat Hij jouw straf op zich nam, hoef je nooit meer bang te zijn dat jij gestraft wordt met ellende of pech. Als je weet dat Hij in jouw plaats veroordeeld werd, hoef je nooit meer bang te zijn dat je verworpen zult worden. Als je weet dat Hij jouw dood op zich nam, hoef je nooit meer bang te zijn dat het leven je tussen de vingers door glipt. Als je kind van God geworden bent, mag je de tekst uit Jesaja ook voor jezelf lezen en dan zegt God ook tegen jou:

 

 ‘Wees niet bang, want ik ben bij je.’

 

Jesaja 41:10

 

Doen:

* Zoek eens op hoe vaak het zinnetje "wees niet bang" voorkomt in de bijbel... (gebruik hiervoor een online bijbel). Tegen wie werd deze bemoedigende zin allemaal gesproken?


creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Muziek speelt in ons gezin een belangrijke rol. Niet in de zin dat we allemaal zo muzikaal zijn aangelegd, maar wel op die manier dat we allemaal enorm genieten van het luisteren (en meezingen!) van muziek.  Bij het overdenken van de tekst van vandaag schieten me dan ook weer verschillende liedjes te binnen. Allereerst weer een liedje van vroeger (het is echt waar hé! Wat je in je jonge kinderjaren hebt geleerd vergeet je niet meer... wat een bemoediging  voor alle moeders onder ons, om onze kinderen veel te vertellen en mee te geven over God en om samen te zingen!) 

"Je hoeft niet bang te zijn,

al gaat de storm te keer

leg maar gewoon je hand

in die van onze Heer."

 

In dit liedje spreekt het beeld van een storm en van onweer tot me. 

 

Het andere lied "Voice of Truth ~ Casting Crowns" kan je hier luisteren, misschien ken je het ook?

Het gaat over de geloofshelden David, die niet bang was en de reus Goliath versloeg en over Petrus die zich niet liet leiden door angst, maar over het water liep. 

Het liet mij verder denken.... Welke waarheid laat ik spreken in mijn eigen leven? Luister ik naar angst of laat ik de stem van de Waarheid in mijn leven het andere verhaal vertellen?

Wat een uitdaging én bemoediging! 

 

Deze twee gedachten combineer ik met een journaling over onweer. Niet alleen omdat het de gedachte van "je hoeft niet bang te zijn" oproept. Maar ook omdat het een beeld is van licht waar kracht van uitgaat. En zo zie ik het ook als je kiest voor de stem van de Waarheid, daar gaat ook kracht vanuit! Kiezen voor het Licht zal kracht in je leven geven....

 

Deze pagina maakte ik met waterverf. En de witte accenten bracht ik aan met gelpen en verfstift. 

De witte spetters maak ik met witte ecoline en een tandenborstel (je kan ook een kwast met stevige haren gebruiken).

Met gelatos bracht ik nog wat extra diepte en reflectie (kleur: metallic icing!) aan. 

De pagina is wel donkerder geworden als ik in gedachten had, maar met goed licht is het nog steeds mogelijk om alles te lezen als je dat zou willen.  Misschien maak ik ook nog wel eens een keer een onweerslucht met lichtere kleuren, ik denk dat dit ook heel mooi is. Of gaat één van jullie dat proberen? Ik zou het leuk vinden om terug te zien! 

 

Hieronder staan de materialen die ik gebruikt heb.

 

Doe je ook mee met deze challenge en wil jij delen wat jij hebt gemaakt? Dat kan met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. 

 



Voorbeeld biblejournaling Jesaja 41:10/ Isaiah 41
Jesaja 41:10

materialen

klik op het product om naar een verkooppunt te gaan. Als je in de buurt woont kan je het meeste van onderstaande materialen ook bij me ophalen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Nynke (woensdag, 25 januari 2017 09:20)

    Bedankt voor het delen, ik ga de challange nog missen na januari. Ik ben niet zo actief met het posten van mijn bladzijden, maar probeer wel elke avond er even voor te gaan zitten. Ik geniet van mijn momenten dichtbij God opdeze manier. En elke dag beginnen met zoveel inspiratie is echt heel leuk!!

  • #2

    Hennie (woensdag, 25 januari 2017 10:36)

    Wat mooi weer Els!�

  • #3

    Ruth Rottiné (woensdag, 25 januari 2017 20:43)

    De tekst raakt me... wat een fijne gedachte dat ik nooit bang hoef te zijn, Hij is bij mij. Zijn Woord geeft inzicht, raad, steun etc.
    Hartverwarmend..
    Krachtige verwerking!

  • #4

    Suzan (donderdag, 26 januari 2017 09:03)

    Oh deze is prachtig!
    Je hebt zulke mooie bijbelteksten uitgekozen Els voor de challenge!