Dag 24- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God woont in ons, en blijft in ons.                                     -1 john 4

Voor vandaag:

Lees 1 Johannes 4. 

 

“We weten dat we één met Hem zijn en dat Hij één met ons is, doordat Hij ons van zijn Geest heeft gegeven. 14 Wij hebben met eigen ogen gezien dat de Vader de Zoon heeft gestuurd als Redder van de mensen. En dat is wat wij aan de mensen vertellen. 15 Als iemand hardop erkent dat Jezus de Zoon van God is, mag hij er zeker van zijn dat God in hem woont en dat hij in God is.


God woont in ons, en blijft in ons.

 

God is liefde. Met deze drie woorden kan je omschrijven wie God is. Heel de Bijbel draait om die woorden.

 

Omdat God liefde is, kan Hij niet anders dan liefhebben.

Want de HEER, uw God, is een God van liefde (Deuteronomium 4:31).

 

Omdat God liefde is, is alles wat liefde is van Hem afkomstig.

De liefde komt uit God voort (1 Johannes 4:7).

 

Omdat God liefde is, ben jij er. Vanwege zijn liefde.

In Christus immers heeft God, voordat de wereld gegrondvest werd, ons vol liefde uitgekozen (Efeziërs 1:4).

 

Omdat God liefde is, is zijn liefde in ons. Jezus woont inderdaad in je met zijn liefde. Daar mag je op vertrouwen.

Wij hebben Gods liefde, die in ons is, leren kennen en vertrouwen daarop (1 Johannes 4:16).

 

Doen:

* Lees de eerste brief van Johannes eens een paar keer helemaal door, let op het woord "liefde". En besef je, dat als je een kind van God bent, dat deze liefde in jouw woont. Zo dichtbij is Gods liefde voor jou! 

 

Vandaag schrijft Bettuelle Hanekamp (@bettuelle) uit het Biblejournaling Nederland netwerk over deze tekst en deelt ze niet één voorbeeld, maar twee voorbeelden met ons! En... hieronder staat een link naar haar website, waar je een gratis download vindt! Dankjewel Bettuelle! 


creatieve verwerking:

Idee 1:

Idee 2:

Bettuelle schrijft::

Wij in Hem en Hij in ons...

 

Waar denk ik dan aan? Ik denk aan onlosmakelijk, verstrengelt, één geworden. Vast! Vergroeiing. Thuis zijn. Veilig. 

Wat voor plaatje hoort daar dan bij? Ik in Hem? Hij in mij? Wat anders dan de lucht die ik inadem? De zuurstof waar ik van leef?! 

Overal waar ik ben... is Hij! Wat een wonder en wat een genade! Hij zit gewoon in mijn DNA! En ik ook in dat van Hem! 

 

 

Dank U Heer, Amen!!! 

 

 

Op de website van Bettuelle kan je een werkbeschrijving lezen en handletteringsjabloontje downloaden! 

 

Doe je ook mee met deze challenge en wil jij delen wat jij hebt gemaakt? Dat kan met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. 

 



Voorbeeld biblejournaling 1 Johannes 4
Bijbel van Bettuelle: voorbeeld bij 1 Johannes 4

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Ruth Rottiné (dinsdag, 24 januari 2017 12:16)

    Mooie verwerkingen van deze overdenking. Het hart tweeledig en de verstrengeling van taken boven de grond en de wortels in de grond (andere plek maar diep verbonden) vind ik mooi bedacht! Dank voor het delen �!