Dag 19- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God is bij je, ook in een moeilijke tijd - Psalm 23

Voor vandaag:

Lees Psalm 23. Lees deze bekende psalm alsof je de verzen voor het eerst leest! 

 

“Al gaat mijn weg

door een donker dal,

ik vrees geen gevaar,

want u bent bij mij,

uw stok en uw staf,

zij geven mij moed..”


God is bij je, ook in een moeilijke tijd.

 

 

Deze herderspsalm is een geloofsbelijdenis. Je spreekt uit wat je gelooft. Zo verbind je de hemel met de aarde.  En plaats je jezelf in de eeuwige en onaantastbare realiteit van God. Dat tilt je uit boven de beperkte situatie van het moment.

 

Als we de Herder volgen en gaan wandelen in Zijn bescherming, dan zal Hij ons leiden naar plekken van overvloed. Geen enkele herder laat zijn kudde verhongeren of omkomen van dorst. Hij zal voorzien in alles wat we nodig hebben op onze reis, totdat we thuis aangekomen zijn. (Lees Johannes 10) 

 

Doen:

- Jezus loopt met je mee in de Psalm. Herken je Hem erin? Maak het persoonlijk;

vul je naam in, maak een voorstelling van jezelf in de woorden van deze psalm. 

 

Wil je ook wel iedere dag aan de beloftes uit deze psalm herinnert worden? Vandaag geeft Lifeprints weer een hele mooi poster weg met de tekst "FEARLESS - because You are with me". Als je mee wil doen met deze winactie plaats je helemaal onderaan deze pagina een berichtje, succes! 


creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Bij het lezen van deze bekende psalm denk ik aan het kinderliedje van Elly en Rikkert dat ik op jonge leeftijd leerde. Maar al te vaak zongen we het als we naar bed gebracht werden.  

 

"Jezus is de goede Herder, Jezus Hij is overal...

Jezus is de Goede Herder, brengt mij veilig naar de stal"

Als je s’avonds niet kunt slapen, als je bang in’t donker bent,

denk dan eens aan al die schaapjes,  die de Heer bij name kent.  

En wanneer je soms alleen bent, en je hart vol verdriet,  

denk dan aan de goede herder, Hij vergeet zijn schaapjes niet."

 

Later leerde ik dit lied in andere uitvoeringen, oa ook de Engelse hymn: The Lord is my shepherd.

 

Met de sjablonen van biblejournaling.nl (geïllustreerd door wilmi van kempen) maak ik een hymn-girl op muziekpapier. Dit idee zag ik al eens voorbijkomen en stond nog op mijn lijstje van "wil-ik-ook-in-mijn-bijbel". 

Verder trokken de "stok en staf" uit vers 4 mijn aandacht. Na wat lezen en een filmpje ontdekte ik de mooie betekenis ervan. Op de achterkant van de kaartjes kan ik alles kwijt wat ik wil onthouden.

 

Omdat deze psalm een geloofsbelijdenis is, dacht ik aan een spreekwolk. Deze woorden mag ik uitspreken over mijn eigen leven. Deze tekstwolk heb ik ook voor jullie beschikbaar gemaakt! Wil je deze ook gebruiken? Hieronder is het knipvel gratis te downloaden. Ik maakte vier verschillende versies... dan kan je kiezen welke je fijn vindt!  

 

Verder hield ik de pagina eenvoudig, met gelatos en verfspetters gaf ik de achtergrond wat kleur, maskingtape en een doillie (zo'n papieren taartonderzetter) maakte de pagina af. 

 

Hieronder staan de materialen die ik gebruikt heb.

 

Doe je ook mee met deze challenge en wil jij delen wat jij hebt gemaakt? Dat kan met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. 

 



Voorbeeld biblejournaling  Psalm 23
Psalm 23

materialen

klik op het product om naar een verkooppunt te gaan. Als je in de buurt woont kan je het meeste van onderstaande materialen ook bij me ophalen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 19
  • #1

    Maaike (donderdag, 19 januari 2017 06:00)

    Goedemorgen! Wat n mooie verweking weer! Wow! En die winactie daar doe ik graag aan mee!
    Mooie dag gewenst!
    Groet, Maaike

  • #2

    Ruth Rottiné (donderdag, 19 januari 2017 06:45)

    Precies zoals je verwoord 'no fear' Hij is bij je, straalt deze kalme maar prachtige zachte maar warme pagina uit. Dank voor het delen. Mooie tekst om te koesteren vandaag vanwege een moeilijk gesprek maar ook in de toekomst want Hij vergeet me niet en dat geeft steun en kracht. Op naar meer �...
    Liefs Ruth
    Ps: winactie doe ik graag aan mee!

  • #3

    Femke knippels (donderdag, 19 januari 2017 06:54)

    Goeie morgen,

    Wat een mooie en bemoedigende tekst van vandaag. Hij zal je beschermen en helpen. Onze Vader! Wat een rijke zegen is dat.
    Ik doe graag mee met de winactie.

    Liefs femke

  • #4

    Cobi van der Hoeven (donderdag, 19 januari 2017 07:13)

    Bedankt voor de mooie verwerkingen, die je met ons deelt. Het is het eerste waar ik naar kijk als ik wakker word, enorm bemoedigend.
    Ik doe graag mee met de winactie.

  • #5

    Jacolien Mulder (donderdag, 19 januari 2017 07:36)

    Geen angst.. iets wat ik nog iedere dag moet leren. Maar wat heb je het weer mooi weergegeven en verwoord..
    ik doe graag mee met de actie.

  • #6

    Petra de Looff (donderdag, 19 januari 2017 08:29)

    Goeiemorgen! Tja, ik ietsje later wakker als de rest zie ik....maar wat een mooie tekst weer voor vandaag! No fear...goed om iedere dag in m'n oren te knopen...wat is God toch bijzonder! Soms bijna niet te bevatten dat Hij zo voor ons wilt zorgen en zoveel van ons houdt!! Thanks weer, Els, voor de mooie woorden die je door mag geven!

  • #7

    Nynke (donderdag, 19 januari 2017 09:04)

    Hoop dat ik vandaag tussen poepluiers en hapjes de tijd vind om te journalen!
    Inspirerend begin van de dag, dank Els.
    Ja ik doe graag mee aan de actie ;)

  • #8

    Fokje Greving (donderdag, 19 januari 2017 10:07)

    Ook ik doe graag mee met deze leuke actie! Wat is Psalm 23 toch een mooie, bemoedigende en troostvolle psalm!

  • #9

    Hennie (donderdag, 19 januari 2017 11:00)

    Els, deze tekst vandaag, zó enorm van toepassing op mijn leven op dit moment, dank je wel,
    prachtig uitgebeeld weer door je! �

  • #10

    Emma v/d Heijden (donderdag, 19 januari 2017 12:10)

    O wat mooi!!
    Ik doe graag mee!!

    Emma

  • #11

    Saskia (donderdag, 19 januari 2017 12:19)

    In psalm 23 zit zo veel moois! Ik ben zo blij dat ik God mag kennen en Hem mijn zorgen mag vertellen en daarbij dan kan zeggen en ook weet; God is ook dan (nu) bij mij!
    Ook deze poster is er weer eentje om op te hangen op een opvallende plek om je er steeds weer aan te herinneren!

  • #12

    Ineke (donderdag, 19 januari 2017 12:44)

    Wat weer een mooie leuke win actie!!
    Ik doe graag mee!
    De Heere is mijn Herder!!

  • #13

    Anita Visser-From (donderdag, 19 januari 2017 12:46)

    Ik doe mee voor mijn dochter. Psalm 23 is haar "favoriet" en ik wens haar een "fearless" leven toe in de nabijheid van onze Herder.

  • #14

    Annerieke vastenhoud (donderdag, 19 januari 2017 13:51)

    Gaaf om weer geinspireerd te worden! En toffe winactie, daar ik graag aan mee!!

  • #15

    Teresa de Niet (donderdag, 19 januari 2017 15:51)

    Dit is een van de meest bemoedigende en krachtigste teksten die ik ken. Deze tekst heeft mij heel erg geholpen in moeilijke tijden en wat lijkt het mij prachtig om dit in te kunnen lijsten (super leuke winactie!) om er altijd naar te kunnen kijken en te weten dat God er is!!

  • #16

    Myrthe (donderdag, 19 januari 2017 16:04)

    Wat een super mooie uitwerking van de tekst heb je gemaakt! Graag wil ik ook mee doen met de winactie, omdat mijn zusje de poster verdient! Ik wens haar een leven zonder angst en dichtbij God!

  • #17

    Martine van de Kolk (donderdag, 19 januari 2017 18:57)

    Ik doe graag mee aan de winactie. Ik hou van het lied van Sela over deze psalm en het heeft mij erg geholpen na het overlijden van mijn man. Ik kan met God de hele wereld aan!

  • #18

    Miranda (donderdag, 19 januari 2017 20:56)

    Haay. Ik wil graag meedoen aan de winactie voor mijn zus Marloes. Groetjes Miranda

  • #19

    els hartog (donderdag, 19 januari 2017 21:50)

    Hooray! voor Jacolien Mulder (#5). Jij bent de winnaar van de poster! Stuur me even een mailtje met je adresgegevens! Gefeliciteerd!