Dag 18- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

Gods aanwezigheid in je leven laat je stralen - exodus 34:29-35

Voor vandaag:

Lees exodus 34, het vervolg van het verhaal van dag 16. Lees mee wat Gods aanwezigheid in je leven teweeg brengt! 

 

 

“Hij wist niet dat de huid van zijn gezicht straalde doordat hij met de Heer had gesproken.”


Gods aanwezigheid in je leven laat je stralen! 

 

Mozes komt de berg Sinaï af met de heerlijkheid van God op zijn gezicht. De vlammende aanwezigheid van God heerlijkheid verandert het gelaat van Mozes.

 

Heb jij er wel eens over nagedacht wat mensen denken als ze jou ontmoeten? Zien ze dat je vriendelijk bent in de supermarkt, of dat je  jezelf zonder irritaties laat afsnijden in het verkeer? Misschien ook wel, maar het zijn niet deze kleine dingen die jou onderscheiden van de rest van de wereld. Het grote verschil wat een ontmoeting met jou bijzonder maakt is de aanwezigheid en glorie van God in jou leven! Want Gods heerlijkheid in je leven verandert alles. 

 

Mozes bracht het oude verbond, een tijdelijk verbond. De glans om zijn gezicht was ook maar tijdelijk, de glans ervan nam af (vandaar dat hij zijn gezicht bedekte met een doek NADAT hij tot het volk gesproken had, Mozes miste vrijmoedigheid en wilde niet dat het volk dit zou zien). Wat heerlijk dat wij altijd in Gods nabijheid kunnen zijn, dat we ons mogen verbinden met het kruis van Jezus en daardoor leven onder het nieuwe verbond. Zodat we als christenen de eeuwigdurende glans van Jezus mogen weerspiegelen!

 

"En op ons gezicht is het licht van de macht en majesteit van de Heer te zien. Want er is geen 'doek' over ons gezicht. We zijn als spiegels die steeds meer de stralende macht en majesteit van de Heer weerspiegelen. Want we gaan steeds meer op Christus lijken. Dat gebeurt door de Geest van de Heer." (2 Korinthiërs 3:18 - BB)

 

 

Doen:

- Wil je wat dieper in dit verhaal duiken? Lees dan ook 2 Korinthiërs 3! 

- Ga vandaag voor de spiegel staan en laat Jezus bepalen wat je van jezelf in de spiegel ziet.  Zie Jezus met de ogen van hart.  En weet dat je op Hem mag lijken. 

 

Vandaag deelt Semna Otten (@ottenijs) uit het netwerk van Biblejournaling Nederland haar pagina en haar verhaal met ons. Semna; ontzettend bedankt! 

 

creatieve verwerking:

Semna schrijft:

Gods aanwezigheid in je leven laat je stralen

 

Mozes kwam van de berg Sinai met een stralende glans op zijn gezicht. Wat zal dat een bijzonder, oogverblindend gezicht geweest zijn. Dit kwam doordat Hij met God gesproken had, dichtbij Hem geweest was. Maar, wat betekent dit voor mij?

Direct kwam het lied ‘Jezus laat mij stralen, als een mooie ster’ van Make Some Noise Kids in mijn hoofd en het ging er ook niet meer uit. Als ik dicht bij Jezus  ben, laat Hij mij stralen, als ik dicht bij hem ben, ga ik stralen. Stralen van zijn liefde.

 

Daarom heb ik een tweeluik gemaakt. De ene kant laat zien hoe Mozes straalde toen hij met God gesproken had. De andere kant laat zien hoe Jezus mij laat stralen.

 

Komende week krijg ik mijn schrijfbijbel, ik werk nu heel graag in een boek, gewoon een oud boek. Vandaar dat je ook de letters er soms doorziet.....Ik zie dat er veel getekend wordt onder de biblejournalers. Ik ben geen tekenaar, maar een plakker, zeg ik altijd. Deze pagina laat dat ook weer zien ;-). 

 

Doe je ook mee met deze challenge en wil jij delen wat jij hebt gemaakt? Dat kan met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. 

 



Voorbeeld biblejournaling exodus34
Boek van Semna Otte; biblejouranlingvoorbeeld bij Exodus 34

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Cecilia (woensdag, 18 januari 2017 06:29)

    Wat ontzettend leuk Semna. Weer eens heel iets anders. Je laat zien dat plakken ook heel erg leuk kan zijn! Dank je wel voor het delen.

  • #2

    Hennie (woensdag, 18 januari 2017 09:20)

    Wow Semna, wat prachtig gemaakt! En wat een mooi beeld bij deze tekst heb je! Ik hou van je stijl! Heeel veel liefs �

  • #3

    Lenie (woensdag, 18 januari 2017 09:32)

    Mooi,

  • #4

    Ruth Rottiné (woensdag, 18 januari 2017 11:13)

    Wat een licht �! Prachtig gemaakt..