Dag 17- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

Blijf dichtbij God en Hij zal dichtbij jou blijven - Jakobus 4:8

Voor vandaag:

Lees Jakobus 4. 

 

Ga naar God toe, dan zal Hij naar jou toe komen


Blijf dichtbij God en Hij zal dichtbij jou blijven 

 

God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.

Jakobus 4:6

 

Als je bij God komt, mogen je handen leeg zijn. God geeft zijn genade gratis en voor niets. Het is een onverdiende gunst. Genade is vrij beschikbaar, maar niet onvoorwaardelijk. Je moet er nederig voor zijn om genade te ontvangen.

Hoogmoed (denken dat je het zelf wel kan) staat genade in de weg.

Onze Vader heeft er zelf voor gekozen om ons te overladen met zijn goedheid en liefde.  Tegen deze liefde en grootheid van God kan ook de duivel niet op (vers 7), we kunnen de duivel dan ook eenvoudig overwinnen en tot God naderen door onszelf aan God te onderwerpen. Jezelf aan God onderwerpen is Hem gehoorzamen, Zijn zoon erkennen en Hem aanbidden. Was er ooit afstand tussen God en mensen en moest je Hem met angst en beven vrezen, dankzij Jezus mag je Hem nu bejubelen en aanbidden.

 

Doen:

-  Zoek vandaag een paar liederen uit en zing ze mee; nader tot God in aanbidding. 

 

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Vandaag een eenvoudige achtergrond. Niet echt in de stijl van de rest van mijn pagina's (wel passend bij mijn inrichting in huis). Maar ik houd van simpele en geometrische patronen. Die zijn gewoon zo mooi.... 

 

Maar... ik had geen driehoek stempel, dus ik dacht... dan maken we die zelf. Een poosje geleden volgde ik een miniworkshopje stempels maken bij Gertie van Dapper.  Daar ontdekte ik hoe eenvoudig dit was!  In de tussentijd had ik er geen tijd meer voor genomen om dit nog eens thuis te proberen. Extra leuk dus om nu een stempel te maken om eenzelfde  patroon te kunnen stempelen als het het patroontje dat ik op een notitieboekje heb staan. 

 

Na wat snijden en proefafdrukjes ben ik  tevreden en stempel ik het patroon op het bijbelpapier. Ik houd een tekstvak vrij door daar tijdens het stempelen een papiertje op te leggen. 

 

Vervolgens handletter ik de tekst in dit tekstvak en kleur ik een aantal patroontjes in met een okergele ecoline brushpen. Ondanks dat ik de pagina niet heb voorbewerkt is het eigenlijk niet doorgedrukt, daar was ik wel verbaasd over. Het papier van de nieuwe schrijfbijbel (ten opzichte van de oude BIJschrijfbijbel) is echt heel erg fijn! 

 

Een pagina anders dan ik gewend ben van mezelf, maar voor de afwisseling best een keer leuk! 

 

Hieronder staan de materialen die ik gebruikt heb.

 

Doe je ook mee met deze challenge en wil jij delen wat jij hebt gemaakt? Dat kan met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou en #weekvers (dit vers staat precies voor deze week op!)



Voorbeeld biblejournaling Jakobus 4:8
Jakobus 4:8

materialen

klik op het product om naar een verkooppunt te gaan. Als je in de buurt woont kan je het meeste van onderstaande materialen ook bij me ophalen. 

 

Schrijfbijbel NBV  Tim Holtz kleine letterstickertjes
gummetje (vond ik nog in de kast)  Talens Ecoline Brush pen (cadeautje)
guts (privézit) Freebie (gratis knipvel)
Faber Castel Pitt Artist Pen (XS)  
Staz On solvent inkt jet black  Tab pons
  Boekbinderslijm
   

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Mirjam (dinsdag, 17 januari 2017 06:52)

    Geometrische vormen zijn zo mooi! Hoe is die ecoline brushpen? Ik ben 'bijna' jarig en nog op zoek naar cadeaus, dus misschien is het wel wat ;-)
    Mooie tekst voor vandaag, kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan!
    Groetjes,
    Mirjam

  • #2

    Hennie (dinsdag, 17 januari 2017 11:39)

    Mooi Els! Wat is het leuk om stempeltjes te maken he? Je hebt er weer een prachtige pagina van gemaakt! ��