Dag 15 - biblejournalingschallenge

Geen zorgen, want God is dichtbij! Filippenzen 4:5b-7

Voor vandaag:

Lees Filippenzen 4.

 

 

" De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren."


Geen zorgen, want God is dichtbij!

 

Paulus zit in moeilijke omstandigheden (hij zat gevangen), maar in zijn brief aan de Filippenzen blijft hij zijn lezers aansporen om blij te zijn.  

Laat de Heer uw vreugde blijven; Ik zeg u nogmaals: wees altijd  verheugd. Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen.

(Filippenzen 4:4)

 

Een hart dat vol van blijdschap is, heeft minder ruimte om zorgen te maken. Blij zijn en zorgeloos leven lukt een stuk eenvoudiger als je weet dat God dichtbij is. Als je Jezus leert kennen en op zoek gaat naar alles wat God voor je heeft gedaan, leer je genade kennen. Deze genade werkt vrede, rust en blijdschap in je leven uit. 

 

 

Doen:

- Lees de gevangenisbrief eens een keer helemaal door en tel eens hoe vaak Paulus het heeft over blijdschap....

 

Vandaag deelt Hennie Jochems (@bijbelcreaties_hj) uit het netwerk van  Biblejournalling Nederland haar pagina én haar getuigenis hoe dit hoofdstuk haar bemoedigd heeft. Dankjewel Hennie!  

 

En.... psssstttt.... er valt vandaag ook iets te winnen! Houd instagram (@elshartog)  in de gaten en wacht op meer uitleg! 

creatieve verwerking:

hennie schrijft:

Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank Hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

 

Wat een prachtige tekst!

Wij hoeven ons geen zorgen te maken, lijkt zo eenvoudig. Maar is in de praktijk vaak heel moeilijk. Op de een of andere manier denken we nog (te) vaak dat we zelf alles moeten oplossen en dat heeft vaak tot gevolg dat we piekeren, ons dus zorgen maken. Soms merk ik dat je, naarmate je ouder wordt, je kinderlijke vertrouwen inwisselt voor een volwassen manier van vertrouwen. Althans: wij denken dat dit volwassen is. Is het juist niet God's advies dat we zijn als kinderen? Spelen, genieten en vertrouwen op Hem, dán ben je pas dichtbij God. Ik probeer het, elke dag opnieuw.

 

Zoals het meisje op de schommel zich geen zorgen maakt of de tak niet gaat afbreken, zó wil ik leven.

God is dichtbij.

 

Materialen: knipsels: letters GOD en lammetje, washi, wrijfplaatjes happiness en made with love. Verder gelatos, neocolor 2, micronpen, edding 1255 calligraphypen 2.0

 

Lieve groet,

 

Hennie

voorbeeld biblejournaling Filippenzen 4
bijbel van Hennie Jochems: Filippenzen 4

Reactie schrijven

Commentaren: 37
  • #1

    Lenie (zondag, 15 januari 2017 08:49)

    Wat een vrolijke bladzijde, zonder zorgen!

  • #2

    Ruth Rottiné (zondag, 15 januari 2017 10:46)

    Dank voor je blijdschap �

  • #3

    lize (zondag, 15 januari 2017)

    Wat een prachtige uitwerking van een mooie tekst.
    Dank je wel�

  • #4

    Myrthe (zondag, 15 januari 2017 13:05)

    Wauw wat een mooie bladzijde!
    Graag doe ik ook met de winactie :)

  • #5

    Emma (zondag, 15 januari 2017 13:06)

    Wauw wat mooi!!
    Ik doe graag mee met de win actie!!

  • #6

    Ellen Jansen (zondag, 15 januari 2017 13:06)

    Wat een vrolijke pagina!
    Graag doe ik ook mee aan de winactie.

  • #7

    Salomé (zondag, 15 januari 2017 13:13)

    Prachtige bladzijde @hennie! Veel inspiratie, want ik plak eigenlijk tot nu toe nog nooit iets in mn bijbel (1x een stukje washitape �).

    Ennuh Els ik doe heeeeel graag mee met je winactie! Want zoals ik al bij mn bladzijde schreef vandaag; ik kan zoooo piekeren (meestal over de meest onbenullige dingen) dus deze mooie tekst zou een goed plaatsje krijgen!

  • #8

    Anita Visser-From (zondag, 15 januari 2017 13:24)

    Wat kan ik me zorgen maken en piekeren. Elke dag opnieuw wil ik mijzelf bewust maken dat God mij helpt. Dat ik Hem mag vertouwen en dat Hij altijd dichtbij is. Deze tekst helpt me daar enorm bij #dankbaar voor Zijn Woord

  • #9

    Linda (zondag, 15 januari 2017 13:25)

    Leuk een winactie! Ik doe mee...

  • #10

    Ilse (zondag, 15 januari 2017 13:26)

    Gaaf om mee te mogen doen met de challenge. Ondanks dat je niet bij elkaar bent in 1 ruimte om de challenge te volgen , maar wel NL breedt, dat voelt goed. :) alsof je samen sterk staat tegen al de ellende in de wereld.
    Van mij mag dit vaker gebeuren. Ik ben van de partij. Xxx

  • #11

    Thirza (zondag, 15 januari 2017 13:26)

    Mooie tekst, sprak me erg aan vanmorgen. Ik lees met plezier elke dag je blog.

  • #12

    Jacolien Mulder (zondag, 15 januari 2017 13:28)

    Wat is het toch mooi om op deze manier iedere dag met God's woord bezig te zijn,
    'Wees over niets bezorgd' , iets waar ik nog zo vaak moeite mee heb. Het zou dus een mooie tekst zijn om iedere dag naar te kijken.

  • #13

    Ilonca Hanouwer (zondag, 15 januari 2017 13:43)

    Wow wat weer een creatieve verwerking van de bijbeltekst. Ik hoorde over de winactie. Het lijkt mij erg leuk om deze poster te krijgen. De poster past goed bij mijn kamer en erg goed voor mij om hier vaak naar te kijken.

  • #14

    Suzan (zondag, 15 januari 2017 13:50)

    Zo'n mooie tekst.. ik doe eigenlijk nooit mee met winacties.. maar deze kan ik goed gebruiken in deze moeilijke tijd..

  • #15

    Ruth Rottiné (zondag, 15 januari 2017 13:51)

    Voor mijn burn-out leefde ik resultaatgericht . In mijn burn-out volgde de ommekeer naar waardegericht. Overgave in geloof is één van mijn waarden waar ik graag meer naar wil handelen. De bemoedigde poster zou hier dus zeker een zichtbare plek in huis krijgen. Daarom doe ik zelfs op deze rustdag toch graag mee aan de winactie.

  • #16

    Ria (zondag, 15 januari 2017 13:53)

    Prachtige biblejournaling! Onbezorgd als een kind schommelen, heerlijk! Ik zou graag deze dagtekst winnen! Zou goed voor me zijn om door de tekst herinnerd te worden om me geen zorgen te maken!

  • #17

    Roos (zondag, 15 januari 2017 14:08)

    Soms (stiekem) jaloers op al jouw mooie pagina's! Prachtig. Ik doe graag mee met de winactie!

  • #18

    Marjolein (zondag, 15 januari 2017 14:11)

    Mooi stuk vandaag en leuk aansluiten bij het stuk van Linette van gisteren. Doe graag mee met de winactie!!

  • #19

    Christel (zondag, 15 januari 2017 14:53)

    Els, wat heerlijk inspirerend al de hele maand! Zulke mooie teksten, zulke mooie uitwerkingen! Ik kom hierdoor dichter bij God dan ooit! Intense dank voor jouw Gave van God! Knuffel en uiteraard doe ik graag mee met de winactie :-)

  • #20

    Ineke (zondag, 15 januari 2017 15:01)

    Wat een mooie dag tekening weer!!
    Geweldig uitgewerkt.
    Bemoedigend!!
    Doe graag mee met de winactie.

  • #21

    Marijke de kam (zondag, 15 januari 2017 15:05)

    Super deze challenge..blij mee ...en ja voor mij is deze tekst ook heel goed.
    T wordt nog moeilijk kiezen..☺

  • #22

    Simone (zondag, 15 januari 2017 15:13)

    Wat een mooie pagina weer! Wees in geen ding bezorgd, ik weet het maar het ook echt doen � Als moeder van een groot gezin zijn er iedere dag wel grote en kleine zorgen en soms vergeet ik ze te delen met mijn hemelse Vader. Of ik breng ze wel bij Hem maar pak ze even later toch weet op. Dit zou een mooie, dagelijkse reminder zijn.

  • #23

    Irene (zondag, 15 januari 2017 15:17)

    Mooi! Mooie poster ook, ik doe daar graag voor mee.

  • #24

    Lucinda de Graaf (zondag, 15 januari 2017 15:39)

    Prachtig! Doe ook graag mee met de winactie :-).

  • #25

    Joanne Post (zondag, 15 januari 2017 15:53)

    Wat een mooie site, vandaag ontdekt via Sestra. Doe graag mee met de winactie, hartstikke leuk!

  • #26

    Petra de Looff (zondag, 15 januari 2017 16:01)

    Super poster! Tja...wat zijn we vaak overbezorgd, b.v. als je dochter ieder moment kan gaan bevallen. :) :)

  • #27

    Yenne (zondag, 15 januari 2017 16:07)

    Amen! "Geen zorgen,want God is dichtbij" is het passend uitspraak voor 2017 want de Here is mijn Herder mij ontbreekt niet Ps 23:1. Omdat Hij leeft hoeft ik me geen zorgen te maken over morgen. Ik doe mee met de winactie❤

  • #28

    Prisca bijl (zondag, 15 januari 2017 16:10)

    Wat een prachtige tekst en wat ben ik dankbaar dat de biblejournaling challange op mijn pad is gekomen ik lees nu echt mijn bijbel en God legt in mijn hard wat ik nodig heb op dat moment!ik doe graag mee met de win actie.

    Els bedankt ook voor al je inspiratie je maakt prachtige dingen.

  • #29

    Els (zondag, 15 januari 2017 16:43)

    Ik doe heel graag mee met de winactie! Wat een gave pagina's heb je weer gemaakt!

  • #30

    Saskia (zondag, 15 januari 2017 16:43)

    Poeh... dit is best een pittige tekst voor mij op dit moment. Er is zoveel onzekerheid dat piekeren en me zorgen maken zo voor de hand ligt. Maar ik weet ook: God is er bij, ook in de zwaarste storm en daarom weet ik ook nu dat ik over geen ding bezorgd hoef te zijn en dat geeft mij rust. De poster winnen zou natuurlijk helpen om dit iedere dag weer in gedachten te houden

  • #31

    Charmaine (zondag, 15 januari 2017 16:51)

    Wat een mooie uitwerking en inspirerende tekst. Deze week veel gepiekerd, dus erg toepasselijk.

  • #32

    Annette 'Kreaneeltje' (zondag, 15 januari 2017 18:01)

    Ook ik zou mijn leven graag in Gods handen willen leggen zodat ik onbezorgd zou zijn....helaas houd ik graag overzicht zodat ik ( voor mijn gevoel) de touwtjes in handen heb. Ik kom graag in aanmerking voor zo'n poster

  • #33

    martine santinge (zondag, 15 januari 2017)

    Mijn stille tijd is zo heerlijk deze dagen! Bedankt voor alle input en inspiratie allemaal!

  • #34

    ingrid vissers (zondag, 15 januari 2017 19:32)

    Ik zag op insta de winactie.
    Dan doe ik graag mee.
    Liefs,

    Ingrid

  • #35

    Caroline (zondag, 15 januari 2017 19:37)

    Een hele mooie pagina, bij een geweldig mooie tekst.
    Ik doe graag mee aan de winactie.

  • #36

    Teresa de Niet (zondag, 15 januari 2017 21:52)

    Wat een schitterende bladzijde en een prachtige tekst. Je inspireert me enorm met je creativiteit!!

  • #37

    Els Hartog (zondag, 15 januari 2017 22:15)

    Ellen Jansen is de winnaar!! gefeliciteerd!