Dag 13- biblejournalingschallenge

Het is heerlijk om dichtbij God te zijn! -  psalm 73:28

Voor vandaag:

Lees psalm 73.  En ontdek hoe de dichter een geloofscrisis overwint! 

 

 

 "Maar ik, ik vind het heerlijk om dicht bij U te zijn.

Ik vertrouw op U en ik zal vertellen over alles wat U heeft gedaan"


Het is heerlijk om dichtbij God te zijn!

 

Deze psalm begint met een uitroepen van een geweldige God en eindigt met het noemen hoe heerlijk het is om in Zijn nabijheid te zijn. 

En in de regels die daar tussenin staan lezen we over het leven. Het leven zoals wij dat ook kennen. Het leven dat niet altijd makkelijk is; waarin je weg kunt glijden, er verleidingen zijn, die ziekte en ellende kent.  De dichter neemt ons mee in hoe hij meegesleurd werd in die verleidingen, maar vertelt ons ook hoe hij deze overwon.

Misschien is er bij jou ook wel eens die twijfelde vraag; Gods nabijheid? Kijk eens naar wat er in de wereld gebeurt? Je moest eens weten waar ik zelf mee worstel.... Lees deze psalm dan eens goed, regel voor regel... en ontdek hoe Asaf door een geloofscrisis heen komt en ontdekt dat zijn God een God van dichtbij is. Want Asaf weet - in een wereld die op z’n kop staat - weer wie de HEER is, namelijk  zijn gids die dichtbij (vs 23) is en zijn rots die er altijd is (vs26). 

 

Vandaag deelt Rianne Dijksman van @leflifestyle uit het netwerk van Biblejournaling Nederland haar pagina en vertelt ze er meer over.  Ook vandaag worden we weer verwend met een filmpje! Dus lees zeker nog even verder... Dankjewel Rianne!

creatieve verwerking:

rianne schrijft:

Psalm 73: 23-28

 

Wat een mooie woorden in vers 23, U houdt mij aan de hand. God wil op deze manier heel dicht bij mij zijn, war ik ook ben, waar ik ook ga God

is erbij. Wat een rust en troost in tijden dat ik het even lastig heb,

God is erbij en neemt mij bij de hand en zegt: 'kom maar Ik ben bij je en leidt je volgens Mijn plan'.

 

Ik kan nog zoveel willen, moeten en kunnen van mijzelf, maar God heeft het plan met mijn leven al uitgestippeld. Ik hoef alleen maar veilig mee

te gaan. Dicht bij Hem te zijn. Wat een goede God!

 

Ik heb vandaag niet op een bijbelpagina gewerkt maar een pagina toegevoegd, ik nam een bladzijde uit een wegenkaart, allemaal wegen en

kruispunten, opstakels en je moet goede keuzes maken anders kom je ergens waar je niet wil zijn.

 

Dat symboliseert voor mij mijn drukke leven, overal naartoe willen en mijn pad uitstippelen wat ik ga doen, nog wil doen of moet kunnen. De

hand is van God die mij aangereikt wordt.

 

Uit de wegenkaart knipte ik een venster dat precies over de kerntekst valt. Zo wordt die zichtbaar. op de bijbelpagina zelf markeerde ik de

bijbeltekst ook met 2 washitape lijntjes.

 

Op mijn Facebook vind je een how-to-do filmpje

 

Liefs,

Rianne

Bijbelpagina van Rianne Dijksman; voorbeeld bij Psalm 73

Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Salomé (vrijdag, 13 januari 2017 06:20)

    Gaaaf zeg die pagina!

  • #2

    Hennie Jochems (vrijdag, 13 januari 2017 08:21)

    Wat mooi uitgebeeld Rianne!
    In de wirwar van het leven, voor ons vaak zo onoverzichtelijk, weten dat onze God ons vast houdt. Zo geweldig! �

  • #3

    Nynke (vrijdag, 13 januari 2017 09:18)

    Lekker bezig geweest, leuk hoor!

  • #4

    Ruth Rottiné (vrijdag, 13 januari 2017 11:33)

    Je pagina ontroert me.. Het voelt precies zoals ik er naar kijk. De hand die niet eens zo opvalt maar er altijd is.. Prachtig!