Dag 11- biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God is dichtbij voor mensen die hem aanroepen -Psalm 145

Voor vandaag:

Lees Psalm 145.  

 

 

Als iemand Hem werkelijk om hulp roept,

komt de Heer hem helpen.”


God is dichtbij voor mensen die hem aanroepen 

 

God wil zo graag jouw verlangens vervullen:

"U geniet ervan om te zorgen voor alles wat leeft."- vers 16 (BB)

"Gul is uw hand geopend, u vervult het verlangen van alles wat leeft." - vers 16 (NBV)

 

Want als we eenmaal in Gods nabijheid zijn, dan is er zoveel mogelijk! God is niet karig, Hij is gul. Hij geeft overvloed. Jezus zegt zelf dat er overvloed van leven is (Joh 10:10).

 

God geeft graag.

"Hij vervult het verlangen van wie hem eren," - vers 19 (NBV)

En omdat God zich ook in deze Psalm laat kennen zoals hij is: genadig, liefdevol, geduldig en trouw (vers 8) mogen we ons thuis voelen bij Hem. Het is goed om dichtbij God te zijn! 

 

Doen:

- Welke onvervulde verlangens zijn er in je leven? Maak ze vandaag aan God bekend. Roep Hem aan. God geniet ervan als je zo in zijn nabijheid bent. 

 

Vandaag geef ik mijn bijbelpagina weg, dus wil je die ook graag hebben? Lees dan hieronder even verder! 

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Vandaag ga ik aan de slag met vellum. Vellum ook wel kalkpapier of pergamanopapier genoemd is een transparant soort papier. Erg leuk om in de bijbel te gebruiken, want je kan de bijbelteksten er nog doorheen lezen.

Dit papier is in verschillende diktes en kleuren verkrijgbaar. Dit papier kan je uitstekend zelf kleuren met behulp van gelatos. Let er dan wel op dat je ze droog gebruikt, want vellum kan niet tegen nattigheid, dan gaat het lelijk kreuken (en dat trekt niet meer bij). Hier zie je een voorbeeld van vellum dat ik zelf kleurde 

 

Juist doordat het papier zo transparant is kan je het ook erg goed gebruiken om sjablonen ed over te trekken. Dus als je net als ik niet zo'n illustrator bent, kan het ook goed van pas komen! 

 

Vandaag stempel en embos ik de woorden "He is near" op het papier. Als je deze techniek niet kent dan klik je hier even door naar een pagina die ik eerder maakte, daar leg ik uit hoe ik dat deed. En schrijf ik met een witte pen erbij "to all who call on Him". 

 

Vellum kan je in je bijbel plakken met maskingtape, of zoals ik het hier zelf deed, met boekbinderslijm. Over deze lijm ben ik supertevreden! 

In de kantlijn van psalm 145 houd ik lekker veel ruimte over om  -heel persoonlijk- mijn verlangens op te schrijven. 

 

Ik maakte deze pagina ook voor jou! De eerste drie die onder dit bericht reageren en een commentaar plaatsen, krijgen deze bijbelpagina opgestuurd. Helemaal gratis! Gewoon omdat het leuk is om dingen met elkaar te delen. 

 

Let op; het formaat is die van de nieuwe Schrijfbijbel. 

Dus geef helemaal onderaan deze pagina een reactie  (en stuur je adresgegevens even in een persoonlijk mailtje als je één van de drie eerste bent!) 

Wil jij deze pagina ook? Laat een reactie hieronder achter!
Wil jij deze pagina ook? Laat een reactie hieronder achter!

 

 

Ik ben benieuwd waar jij over nadenkt als je deze psalm leest en wat je erbij maakt. Als je het wil kan je dit delen om instagram of facebook met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou


Voorbeeld biblejournaling psalm 145:18
Psalm 145:18

materialen

Bij sommige materialen kan je doorklikken om naar een verkooppunt te gaan. 

Reactie schrijven

Commentaren: 12
  • #1

    Mirjam (woensdag, 11 januari 2017 06:27)

    Half 6 opstaan heeft toch z'n voordelen :-)
    Bij psalm 145 vind ik die omschrijving van God zo mooi: barmhartig, genadig, geduldig.
    Ik vind het erg gaaf gemaakt zo!
    Groetjes,
    Mirjam

  • #2

    Sietia (woensdag, 11 januari 2017 06:47)

    Mooi zeg! En het lijkt me handig materiaal om zelf ook mee te werken...
    de psalm vind ik prachtig... God wil het goede voor ons!

  • #3

    Femke de groot (woensdag, 11 januari 2017 06:47)

    Jou bijbel overdenkingen zijn een bemoediging voor mij. Ze zetten mij aan het denken en kom zo steeds wat dichter bij Onze lieve Heer. Ik zou graag jou pagina willen ontvangen, weet vaak zelf niet wat te maken.

  • #4

    Judith (woensdag, 11 januari 2017 06:49)

    Heel mooi gemaakt! Lijkt me gaaf om hem te krijgen :)

  • #5

    Assunta vd Lugt (woensdag, 11 januari 2017 06:49)

    Gaaf wat je allemaal maakt zeg! Leuk dat je inspiratie wil delen

  • #6

    Ellis vH (woensdag, 11 januari 2017 06:50)

    Wauw, onze God is gul! Zo mooi om dit te horen dat hij altijd blijft geven.

  • #7

    Marjolein (woensdag, 11 januari 2017 06:51)

    Hoi Els, ik vind dat je ontzettend inspirende dingen maakt, leuk dat uitdelen :-)
    Groetjes Marjolein

  • #8

    ingrid vissers (woensdag, 11 januari 2017 06:57)

    Goede morgen Els
    Ik zag je leuke actie op Instagram.
    Ik vind t heel mooi, zo'n extra vellum.
    Liefs en groetjes van Ingrid

  • #9

    carola (woensdag, 11 januari 2017 07:19)

    Lieve Els,
    God is gul! En dat maakt jou ook vrijgevig �
    Mooi!!
    Vroege vogels genoeg zo te zien ; -) .
    allemaal hongerig naar meer van God!
    Je hebt er weer iets supermoois van gemaakt.
    Xx

  • #10

    Salomé (woensdag, 11 januari 2017 07:40)

    Haha wat leuk je actie!!!! Als je nou voor de eerste drie pagina's die geplaatst werden op instagram zo'n actie doet dan maak ik nog kans� Ik loop nog steeds 1 dagje voor waardoor ik dat kan doen... superbedankt voor deze leuke challenge. Het is een zegen!

  • #11

    Mijke (woensdag, 11 januari 2017)

    Ook weer prachtig!! Ik ben helaas de 11e maar wil ook even via deze weg llaten weten dat ik erg van je creaties geniet. Heel erg mooi!

  • #12

    Caroline (woensdag, 11 januari 2017 14:30)

    Veel te laat, maar ik wil toch heel graag reageren omdat ik elke dag zo blij word van de gekozen stukken in de Bijbel.
    Die ik vol verwondering soms met heel andere ogen bekijk en lees.
    En door de stukjes die je schrijft en wat je maakt.
    Geweldig, gelukkig is de maand nog lang niet om!