Dag 10 - biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

God laat zich vinden -Jesaja 55:6

Voor vandaag:

Lees Jesaja 55. 

 

 

 

“Zoek de Heer terwijl Hij Zich laat vinden. Roep Hem om hulp, terwijl Hij dichtbij is.”


God laat zich vinden.

 

Als je dit hoofdstuk begint te lezen, hoor je een duidelijke roep om wakker te worden. Een roep die wijst naar Jezus: hier wordt het begin van het nieuwe verbond aangekondigd. Met de komst van Jezus is de prijs betaald:

"Kom, ook al heb je geen geld" - vers 1 (NBV)

"Koop, voedsel zonder geld" - vers 1 (NBV)

En hoeven we alleen nog maar te ontvangen. Dit nieuwe verbond is een eeuwigdurend verbond (vers 3). Een verbond waarin het allemaal van Gods kant komt.

Wij hoeven alleen maar te luisteren.

"leen mij je oor" -vers 3 (NBV)

En te horen wat dit nieuwe verbond ons zegt:

"Zoek de Heer" - vers 6 (NBV)

Zoek eerst zijn koninkrijk (Matt 6:33). Richt je op het koninkrijk van vrede, vreugde en gerechtigheid. En je zal alles vinden. En ervaren dat God dichtbij is.

 

 

Doen:

- Onderstreep alle werkwoorden eens in de eerste zeven verzen van de hoofdstuk, of ze schrijf ze op een notitieblaadje. Geloven is ontvangen. Je mag met lege handen staan, de genade is gratis. Kan jij dit ontvangen? ... zijn je handen geopend? Zoek je Hem? Zoek je Zijn koninkrijk? Denk hier vandaag eens over na...

 

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

 Niet alleen alle werkwoorden uit deze hoofdstuk vielen mij op, maar terwijl de gesso aan het drogen was, sprong er nog een vers op uit het hoofdstuk. Namelijk vers 9:

 

"Want net zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn mijn plannen hoger dan jullie plannen. Mijn plannen gaan jullie verstand ver te boven."

 

Wat een mooi vers hé! Bemoedigend ook, dat zelfs als we dichtbij God zijn en leven, we lang nog niet alles begrijpen. Zo kan ik Zijn nabijheid ervaren en steeds weer versteld  staan van Gods plannen voor mijn leven. Hij heeft alles in zijn hand, ook al zie ik het zelf vaak nog niet, zijn plan voor mijn leven is groter dan ik zelf kan zien.

Dat wilde ik vastleggen! Aan mijn jongste zoon (5 jaar) -die er ook bij zat aan de keukentafel- vroeg ik: "Waar denk je aan bij hoger, wat kan heel hoog gaan?".  Zonder twijfel antwoordde hij met: "luchtballon" en hij ging weer verder met zijn eigen kleurwerkje... Perfect!

 

Fantastisch! Het paste helemaal....(dan ben ik zo happy!)... enthousiast ging ik aan de slag... 

 

Dit zijn van de bladzijdes in mijn bijbel waar ik zo blij van word, niet alleen omdat ik blij met het eindresultaat, maar omdat het een plaatje weergeeft van wat ik heb geleerd. Dank u Heer! 

 

De materialen die ik gebruikte staan hieronder. 

 

Als je mee wil kijken wat andere deelnemers die de challenge volgen maken dan kan dat! Zoek op social media op  #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. En het is heel leuk als je zelf je eigen werk met dezelfde hashtags deelt. 

 


Voorbeeld biblejournaling Jesaja 55
Jesaja 55:6 en Jesaja 55:9

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Ruth Rottiné (dinsdag, 10 januari 2017 12:49)

    Geniaal een luchtballon. Mooi dat perspectief vanuit een kind. Ze kunnen zich zo verwonderen over Gods schepping. Verwonderlijk dat de Heer ons zulke leermeesters geeft op de aarde.

  • #2

    Nynke Smeding (dinsdag, 10 januari 2017 16:25)

    Wat een leuke uitdaging ik doe mee! Ben niet zo thuis op instagram maar zal kijken of ik eens wat kan plaatsen. Mooie tekst en uitwerking. Hier word ik blij van :)