Dag 9 - biblejournalingschallenge

biblejournalingchallengethuis dag 9

Wij mogen zijn waar jezus: bij God de vader in de hemel.      -   Johannes 17:20-26

Voor vandaag:

Lees Johannes 17. Luister mee naar het gesprek dat Jezus met zijn Vader heeft over de bruid. Laat de eenheid waarover gesproken wordt diep tot je doordringen.

 

 

‘Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben.’


 Wij mogen zijn waar Jezus is: bij God de VADER in de hemel.      

 

 In zijn tijd op aarde is Jezus er altijd op uit om Zijn vader in de hemel te eren. Andersom staat de Vader klaar om zijn Zoon te bevestigen. Dit hele hoofdstuk laat een eenheid zien die er is tussen de Vader en de Zoon.

 

Wat maakt ons één? Dagelijks je bijbel lezen, bidden, aanbiddingsliederen zingen?

Jezus is er duidelijk over: het is zijn grootheid die ons één maakt. Als we geloven in de heerlijkheid die Jezus op ons heeft gelegd en als we geloven dat Hij onze zonden heeft vergeven, zullen we deel krijgen aan zijn luister en zijn we in die glorie met elkaar verbonden. 

Dat zijn we één met elkaar en met God. 

Wat een besef dat God zo dichtbij zal zijn. Hij zal er zijn als onze Vader, Want als Jezus één ding duidelijk maakt, dan is het wel dat God er voor ons zal zijn als onze Vader!

 

Doen:

- Onderstreep de verzen in dit hoofdstuk die er voor jou uitspringen; waar wordt jou hart geraakt als het gaat om de plaats waar jij mag zijn?

- Denk er vandaag over na hoeveel God de Vader houdt van zijn zoon Jezus. In vers 23 staat dat Hij jouw met dezelfde liefde liefheeft! 

 

creatieve verwerking:

creatieve verwerking:

Dit hoofdstuk heb ik al heel vaak gelezen, ik vind het iedere keer weer zo ontroerend dat Jezus in zijn laatste uren dacht aan ons. Hij had zoveel dingen kunnen zeggen tegen Zijn Vader; maar hij dacht aan mij. 

Eigenlijk wist ik bij deze bladzijde niet wat ik zou tekenen. Ik had geen plaatje voor ogen gekregen en een bijpassend lied schoot ook niet te binnen. Soms leg ik alles dan aan de kant, soms ga ik op zoek naar inspiratie, maar nog veel vaker begin ik gewoon. Want ik wil mezelf altijd voor ogen houden dat het in de eerste plaats niet gaat om het creeëren, maar dat het vooral gaat om dichtbij God te zijn. Dus terwijl ik over dit hoofdstuk verder nadacht, heb ik gewoon de fineliner gepakt en ben gaan "doodlen". 

 

Daarna heeft alles een mooi kleurtje gekregen met waterverf.  In eerste instantie schreef ik de tekst op de pagina (zie in het kleine fotootje hiernaast), maar ik vond de letters niet in verhouding en heb met witte acryl een nieuwe achtergrond voor simpele stickers gemaakt. 

De materialen die ik gebruikt heb staan hieronder.

 

En? Deel jij al wat je maakt? Als je dat wil kan dat met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou

 


Voorbeeld biblejournaling Johannes 17:24
Johannes 17:24

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 6
  • #1

    Mirjam (maandag, 09 januari 2017 07:57)

    Wauw! Een super mooie bladzijde! Johannes 17 is een van mijn lievelingsgedeelten uit de Bijbel, ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan :-)

  • #2

    Ruth Rottiné (maandag, 09 januari 2017 21:34)

    Prachtig gemaakt! Wat bemoedigende woorden brengt deze tekst. Ben er stil van..

  • #3

    My Vandehey (donderdag, 02 februari 2017 15:13)


    I just couldn't depart your web site before suggesting that I actually loved the standard information an individual provide for your guests? Is gonna be again frequently to inspect new posts

  • #4

    Michell Digirolamo (maandag, 06 februari 2017 10:18)


    It's amazing to visit this web page and reading the views of all colleagues about this article, while I am also zealous of getting know-how.

  • #5

    Yuki Heins (donderdag, 09 februari 2017 19:49)


    Hello would you mind letting me know which web host you're working with? I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a reasonable price? Kudos, I appreciate it!

  • #6

    Kelle Kellems (donderdag, 09 februari 2017 20:08)


    Hello I am so thrilled I found your webpage, I really found you by error, while I was browsing on Google for something else, Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don't have time to read it all at the moment but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the superb work.