Dag 7 - biblejournalingschallenge

In Gods nabijheid ben je veilig - Psalmen 91: 8-16

Voor vandaag:

Lees psalm 91 nog eens door. Waar zorgt Gods nabijheid voor? 

 

 

 Bij U, Heer, ben ik veilig.

U, de Allerhoogste God, bent mijn Beschermer.


 In Gods nabijheid ben je veilig!

 

Er is zoveel duisternis en angst in onze wereld. Wat een troost om dan een psalm als deze te mogen lezen! Een psalm met een belofte....Deze woorden mogen we uitspreken over onszelf, over onze geliefden, over de wereld. We mogen weten dat we niet alleen zijn, maar dat God dichtbij is en ons Zijn bescherming geeft.

 

Doen:

- Neem vandaag een moment om (in gebed) deze woorden uit te spreken over mensen uit jouw omgeving. Personen die deze waarheid niet kennen, niet zo ervaren of heel goed kunnen gebruiken. 

 

Vandaag deelt Hennie Jochems (@bijbelcreaties_hj) uit het netwerk van  Biblejournalling Nederland haar pagina én haar getuigenis hoe dit hoofdstuk haar bemoedigd heeft. Dankjewel Hennie!  

creatieve verwerking:

hennie schrijft:

God komt op voor mij en bestrijdt mijn vijanden.

Hij heeft mij gedragen en draagt me nog altijd en voor altijd.

Ik heb dit vooral mogen ervaren toen ik in augustus 2016 te horen kreeg dat ik een kwaadaardige ziekte had in mijn buik. Begin september heb ik een operatie ondergaan en inmiddels is daarmee de ziekte gelukkig uit mijn lichaam verwijderd.

Wat heb ik in die periode veel ondersteuning gehad van Hem. Zoveel lieve mensen die me hebben geholpen dit te doorstaan. In woord, gebed en praktische ondersteuning heb ik mogen ontvangen. Daarom spreekt deze psalm me erg aan. Dankbaar dat God hier zijn engelen voor heeft ingezet. Hun handen hebben me gedragen en dragen me nog elke dag. Ik ben dankbaar en vreugdevol Heer.

Mijn vreugde hierover heb ik in deze pagina verwerkt. 

 

Heb hier voor de volgende materialen gebruikt, Neocolors, micronpen, heb een vellum-velletje extra naast de pagina getaped met de tekst van een lied wat voor mij heel belangrijk is geworden sinds augustus 2016. Verder gebruik ik graag allerlei " random" materialen, stickers en knipsels in mijn pagina's omdat ik van lekker messy hou..☺️

Geniet!

Hennie

bijbel van Hennie Jochems: psalm 91
bijbel van Hennie Jochems: psalm 91

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    bettuelle (zaterdag, 07 januari 2017 10:51)

    Ik vind 'm móói geworden Hennie!!! Prachtig!

  • #2

    Marjolein (zaterdag, 07 januari 2017 12:03)

    Mooie pagina en prachtige uitleg erbij, Hennie!!