Dag 6 - biblejournalingschallenge

In Gods nabijheid vind je bescherming! - Psalmen 91: 1-8

Voor vandaag:

Lees psalm 91. Waar zorgt Gods nabijheid voor? 

 

 

Als je bescherming zoekt bij de Allerhoogste God,

ben je helemaal veilig.

2 Ik zeg tegen de Heer:

"Bij U ben ik zo veilig als in een schuilplaats,

zo veilig als in een burcht.

 

U bent mijn God. Ik vertrouw op U."


 In Gods nabijheid vind je bescherming!

 

 

 

In deze psalm wordt gezongen over Gods bescherming onder zijn vleugels en de toevlucht onder zijn wieken, ook wordt Hij bejubeld als een vesting. Je mag wonen, je mag schuilen in hem.

Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont

en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende,

zegt tegen de HEER: “Mijn toevlucht en mijn vesting,

mijn God, op u vertrouw ik.”

In Spreuken 18:10 wordt gesproken over een sterke toren.

‘De naam van de HEER is een sterke toren, de rechtvaardige snelt erheen, en is veilig.’

Hier wordt de naam van de HEER als veilige plaats aangewezen.  Zijn naam, zijn aanwezigheid is genoeg.

 

Doen:

- Ga eens op zoek naar afbeeldingen van imposante, stevige en veilige gebouwen.

- Denk erover na dat Gods nabijheid een veilige burcht voor jouw leven is. 

creatieve verwerking:

Deze psalm kan ik niet lezen zonder dat ik Sela deze psalm hoor zingen. Terwijl ik luister worden de woorden uit deze psalm zo bevestigd. God is nabij, Hij is mijn bescherming!  De afbeelding van deze sterke toren met vlag vond ik op google images. Die vond ik meteen zo goed passen bij het bijbelvers uit spreuken, waarin staat dat de Naam van de Heer een sterke toren is. De Naam van Jezus is als een banier, de rode vlag, de overwinning, Zijn bloed is mijn bescherming. Ik ben veilig!

De materialen die ik gebruikt heb staan hieronder.

 

En? Creeër jij mee? Deel je pagina met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou. Het is zo waardevol om elkaars pagina's te bekijken! Dit kan op Facebook en instagram. Mij zie je vooral op laatstgenoemde! 

Voorbeeld biblejournaling Psalm 91:1-2
Psalm 91:1-2

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    bettuelle (zaterdag, 07 januari 2017 10:52)

    Ook prachtig deze!!