Dag 5 - biblejournalingschallenge

Geen andere God is zó dichtbij. - Deut. 4: 4-7

Voor vandaag:

Lees het hoofdstuk Deuteronomium 3:23 - 4:43. Ontdek vandaag 

dat geen andere God zó dichtbij is, we hebben een unieke God!

 

 

Maar omdat júllie trouw bleven aan jullie Heer God, zijn júllie nog in leven. 5 Ik heb jullie Gods wetten en leefregels geleerd, zoals mijn Heer God mij had bevolen. Daar moeten jullie je aan houden als jullie in het land wonen dat jullie gaan veroveren. 6 Als de volken om jullie heen deze wetten horen, zullen ze jullie wijs en verstandig vinden. Ze zullen zeggen: 'Wat is dat grote volk toch wijs en verstandig!' 7 Onze Heer God is heel dicht bij ons. Geen ander volk, hoe groot het ook is, heeft een god die zó dichtbij is. Hij is bij ons, telkens als we Hem om hulp roepen.


 

Geen andere God is zo dichtbij. 

 

Deuteronomium is een wetboek. Dat zie je goed in dit hoofdstuk. Maar is het echt een wetboek? Kijk eerst eens naar Degene die de wetten geeft.  Hij is een unieke God. Een God zoals een ander volk die niet kent en heeft. Laat tot je doordringen hoe uniek hij is...

 

Hij is dichtbij als je hem roept (4:7). Hij helpt je zoals niemand anders dat kan. De Bevrijding uit Egypte was uniek (4:34); het kruis van Jezus is uniek. Welke god heeft zichzelf gegeven om mensen te redden? De genade door Christus is uniek. Want hij is een God van liefde (4:31). Besef dat hij de enige is (4:36,39). Er zijn allerlei machten en invloeden die vandaag zullen proberen je dag te bepalen, maar er is maar één God. Leg al die andere het zwijgen op en luister alleen naar je Heer. Besef hoe bijzonder het is dat jij van hem bent. De HEER heeft je uitgekozen (4:37). Als christen mag je weten: ik mag met Christus leven, ik ben van hem! 

 

Doen:

- Lees deut 3:23 tot 4:43 eens een keer helemaal door en onderstreep alle woorden en verzen waarin jij leest wie God is en waarin jij ziet dat God uniek is. (Of als je liever niet in de bijbel streept,schrijf het op in een notitieboekje of op een kaartje dat je later tussen je bijbel stopt) 

creatieve verwerking:

Tijdens het onderstrepen van de teksten, kwam het in mijn gedachten dat God ook in dit hoofdstuk weer zijn trouw laat zien. Tot twee keer toe geeft Hij de opdracht om dit door te vertellen aan de volgende generatie. Daarom dacht ik aan de kleuren van de regenboog, als teken van trouw. Maar nu de pagina af is, bedenk ik me ook dat dit hoofdstuk de veelkleurigheid van God laat zien. Een korte opsomming van de Unieke God zoals ik hierover in lees in dit hoofdstuk schreef ik op in de marge. 

Wil jij ook delen wat je hebt gemaakt? Doe dat dan op social media met #biblejournalinchallengethuis en #sestraforyou

De materialen die ik gebruikt heb staan hieronder.

 

 

En?

Heb jij de "freebie" al gedownload? Deze vind je hier 

Dit knipvel kan je gebruiken op iedere pagina die je bij deze challenge maakt. Zo zie je later in één oogopslag bij welk thema je pagina hoort.  

Voorbeeld biblejournaling Deuteronomium 4:7
Deuteronomium 4:7

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Gabriella (zaterdag, 07 januari 2017 19:25)

    Hello, I've been following along with your challenge but I speak English so I've been translating the pages, but I was wondering, can you tell me in English the words you wrote in the margarine? I can't translate the picture so I don't know :) thanks! And keep up the challenge! I love it so far!

  • #2

    Els Hartog (zondag, 08 januari 2017 15:50)

    Wow, thanks for following. I'm so glad to hear that you enjoy it!
    In the margins are some words from verses 3:22, 3:24, 4:1, 4:7,4:36/39 and 4:20. They say:
    God is fighting for us, His power is incomparable, He is a giving God, near to us when we call, a God of love and He has chosen me!
    Keep up with following! With love,Els.