Dag 4- biblejournalingschallenge

Gods nabijheid maakt je sterk en moedig! - Jozua 1:9

Voor vandaag: Lees Deuteronomium 31 en Jozua 1

 

Ik gebied je dus: wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij.

 


Gods nabijheid maakt je sterk en moedig!

Jozua de kersverse opvolger van Mozes wordt bemoedigd met woorden van overwinning. Niet omdat Jozua zelf zo’n geweldige leider zal worden of omdat Israël zo’n geweldig volk is, maar omdat God een geweldig grote God is! God zegt tegen Jozua; “Ik zal bij je zijn”

God houdt ervan om bevestigingen te geven, lees eens in dit hoofdstuk hoe vaak Jozua bemoedigd wordt met deze woorden? Tot vijf keer toe wordt Jozua zo bemoedigd (Deut. 31:7, 23, Jozua 1:6, 9, 18). En zo blijft God ook ons aanmoedigen om onze kracht in zijn genade te vinden.

Waar ben jij naar op weg? Waar ga jij naartoe? God moedigt ons ook aan; Hij brengt ons daar!

 

Vandaag schrijft Bettuelle Hanekamp (@bettuelle) uit het Biblejournaling Nederland netwerk over deze tekst en deelt ze haar prachtige pagina met ons! En... hieronder staat een link naar haar website, waar je een gratis download vindt! Dankjewel Bettuelle! 

creatieve verwerking:

Bettuelle schrijft:

 

 

"Ik gebied je dus... wees vastberaden en standvastig! " 

 

De boodschap van God, meerdere keren herhaald, aan Jozua wanneer hij Mozes op volgt; dé man die het volk van Israel door de woenstijn naar het beloofde land bracht. "Wie ben ík om Mozes op te volgen?" ik kan me die gedachte zo goed voorstellen...

 

"Wie ben ik... ? Dat God mij op deze plaats brengt? Wie ben ik? Wat doe ik hier... op mijn werk... kan ik mijn clienten wel goed begeleiden? Op school, in de klas van mijn kinderen, in deze buurt waar ik woon? Soms zelfs, de twijfel aan mezelf, mijn manier van opvoeden, doe ik het wel goed? Ben ik te streng of ben ik te los? Altijd weer die twijfel. En overal die knagende vraag... Kan ik doen wat Hij van me vraagt? 

 

Ik ben me ervan bewust dat Hij me plaatst waar Hij me wil hebben; ik weet 100 procent dat ik dáár ben, waar Hij me nú wil hebben. Als moeder bij mijn zoon in het zwembad, bijvoorbeeld. Als huisvrouw de wc schoonmaken. Als topkok een gerecht klaarmaken voor mijn gezin. Gastvrij zijn. Maar lang niet altijd ben ik 100 procent overtuigd van wie ik zelf ben, of ik het wel goed doe... het allemaal wel kan zoals Hij bedenkt in Zijn plan... 

 

Het pad wat ik nú bewandel is een proces van genezing, vernieuwing, ontdekking. Een avontuur. Zo kom ik steeds dichter bij Gods oorspronkelijke plan met mij. Met mijn gezin. De woorden 'Wees vastberaden en standvastig" bemoedigen mij daarom enorm. Als mijn onzekerheid de kop opsteekt weet ik ook, dat ik kan kiezen voor moed en vastberadenheid. Het is namelijk geschreven als een opdracht:" Wees!!" God gebied het. Hij weet dat wij als mens, kunnen gehoorzamen, ook hierin blijkbaar! 

 

Dus mijn tekening bij dit bijbelvers, heeft een dame met stevige wandelschoenen en een stevige wandelpas! Haar oog gericht op het woord van God! Zijn Waarheid die in mijn leven als een gids is. En zie je Gods Hand in de aarde? Zijn aanwezigheid geeft mij de duw in de rug die ik zo enorm nodig heb. 

 

Ik liet deze tekening gisteren zien aan mijn zoon van 5 jaar, ik vroeg hem wat hij zag. Hij zei: "mama, die aanbidt God, dat zie ik aan de kleuren!" 

Ik vond het mooi dat hij het kleurgebruik opmerkte. 

 

Deze tekening is als sjabloon te downloaden: op mijn site vind je een beschrijving hoe deze tekening zelf te maken en met kleur de juiste accenten te geven. 

 

Ik wens jullie een gezegende wandeltocht in 2017: ééntje die gekenmerkt wordt door standvastigheid en vastberadenheid! 

 

Kleurrijke groet !! Bettuelle 

Voorbeeld biblejournaling Jozua 1:9
Biblejournaling voorbeeld Bettuelle: Jozua 1:9

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    lize (woensdag, 04 januari 2017 16:56)

    Wat een mooi gedeelte weer. Ook wat jullie er bij geschreven hebben.
    Ik voel me ook zo vaak niet sterk en moedig.
    Wat me opviel in beide bijbelgedeelte was ook de oproep om Gods Woord en zijn beloften te lezen en heel dicht bij ons te houden. Daardoor moest ik ook denken aan Efeziers 6: 10-14.
    Super gaaf deze challenge.

  • #2

    Els Hartog (woensdag, 04 januari 2017 21:01)

    Wat leuk om te horen van je Lize! En wat mooi dat je de wapenrusting uit Ef6 noemt. Prachtig om ze naast de tekst van deze dag te lezen. Mooi dat die ook beginnen met "houdt stand". En weet je? Dan kunnen we ons helemaal niet zo voelen, maar dan mogen we ons toch met deze "waarheid omgorden". Veel plezier met de challenge!