Dag 3 - biblejournalingschallenge

God met ons. - Jesaja 7: 14

 

Voor vandaag: lees de profetie uit Jesaja 7. Ontdek hoe het altijd Gods plan is geweest om dichtbij ons te zijn.

 

 

U wil God niet om een teken vragen. Daarom zal de Heer u ongevraagd een teken geven: het meisje dat nog maagd is, zal in verwachting raken en een zoon krijgen. Ze zal hem Immanuël (= 'God met ons') noemen.


 

Immanuël - God met ons. 

In dit bijbelvers lezen we opnieuw van Gods verlangen om dichtbij ons te zijn. God komt met Immanuël. Die naam betekent ‘God met ons’. Met Jezus kwam God op een heel unieke manier bij de mensen, namelijk door Zelf Mens te worden.  Jezus’ geboorte laat zien dat God leven geeft. Aan heel de schepping. Door Jezus’ komt er een nieuwe schepping. Met leven voor iedereen die in Hem gelooft.

Wat een wonder! God verlangt ernaar om in mijn leven de Immanuël te zijn, mijn metgezel te zijn!

 

Terugdenken:

- De kerstdagen liggen nog maar kort achter je... Heb jij het kerstgevoel vast kunnen houden? Omarm je nog steeds het feit dat Liefde naar de aarde kwam. Dat in Jezus, God zelf is gekomen om in ons te leven, te verblijven en zijn woonplaats te maken?

- Als je kerstspullen nog niet naar zolder zijn is het misschien vandaag een goed moment om dit te doen, maar wel heel bewust; De "kerstrommel" ruimen we op, maar voor Gods liefde maken we vandaag plaats in ons hart. 

creatieve verwerking:

Nu ik door het lezen van de tekst van vandaag terugdenk aan kerst, krijg ik zin om een winters tafereeltje neer te zetten. Dan maak ik het toch graag romantischer dan het in Nederland doorgaans is; een witte kerst ;-) 

De sneeuwvlekjes maakte ik met behulp van een stencil, in een beschrijving die ik eerder maakte lees je hoe je dit doet. Wil je dat weten? klik dan hier. 

De materialen die ik gebruikt heb staan hieronder.

Wil je het delen op social media? Doe dat met #biblejournalingchallengethuis / #sestraforyou. Ik vind het leuk om je daar tegen te komen! 

 

En?

Heb jij de "freebie" al gedownload? Deze vind je hier 

Dit knipvel kan je gebruiken op iedere pagina die je bij deze challenge maakt. Zo zie je later in één oogopslag bij welk thema je pagina hoort.  



Voorbeeld biblejournaling Jesaja 7:14
Jesaja 7:14

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 0