Dag 2 - biblejournalingchallenge

Nauwe verbondenheid -Gen.5:21-24

 

Voor vandaag:

Lees verder in Genesis…hoofdstuk 4 en 5.

 

Henoch leefde in verbondenheid met God!

 

Toen Henoch  (= 'toegewijd') 65 jaar was, kreeg hij een zoon: Metusala. Nadat Metusala (= 'als hij gestorven is, zal het gebeuren') was geboren, leefde Henoch nog 300 jaar lang met God. Hij kreeg nog meer zonen en dochters. Hij werd 365 jaar. Henoch leefde met God. En opeens was hij er niet meer, want God had hem meegenomen naar de hemel.


 

Henoch leefde in nauwe verbondenheid met God! 

Adam maakte wandelingen met God in de avondkoelte van de hof van Eden. Henoch moet gehoord hebben van deze wandelingen. Want toen Henoch opgroeide leefde Adam nog. Dus ook Henoch begon met God te wandelen, want Henoch verlangde ernaar om net zo intiem met God te zijn.

In Hebreeën 11:5 lezen we dat God zo veel plezier in Henoch had, dat Hij hem opnam in het hemelse paradijs.

 

Jezus heeft het mogelijk gemaakt dat wij in dezelfde hemelse realiteit zijn opgenomen als waar Henoch is. Met dit verschil, dat wij er niet voor van de aarde hoeven te worden weggenomen (Efeziërs 2:4-7). Wij hebben Gods Geest gekregen.

 

 

 

Doen:

- Lees deze tekst ook eens in andere vertalingen, bijvoorbeeld via je bible-app.

- Lees naast dit vers ook de verwijzingen; kijk bij de voetnoten. Oa de tekst uit Hebreeën en Judas. 

- Als je in de gelegenheid bent, maak dan vandaag eens een wandeling en denk over deze bijbelverzen na. 

- En? Verlangt jouw hart naar intimiteit met God?

 

creatieve verwerking:

Tijdens het lezen van deze tekst raakte het woord wandelen mij, ik moest denken aan voetstappen... ook de jaartallen die genoemd werden, waren enorm... Maar toen ik de Engelse vertaling las, werd ik erg blij.... want wow... "walking with fellowship with God"... dat maakt je toch vrolijk!! 

De kleurtjes bracht ik aan met gelatos, hieronder een klein fotootje van hoe ik dit deed. En de materialen worden hieronder ook nog genoemd... Ik ben benieuwd naar wat jij maakt! Wil je het delen op social media? met #biblejournalingchallengethuis en #sestraforyou

Ik ben meer van Instagram dan van Facebook, dus de kans is groter dat je me bij eerstgenoemde tegenkomt ;-). Als je me nog niet volgt, dan kan je hier klikken en mij daar volgen! 

 

En?

Heb jij de "freebie" al gedownload? Deze vind je hier 

Dit knipvel kan je gebruiken op iedere pagina die je bij deze challenge maakt. Zo zie je later in één oogopslag bij welk thema je pagina hoort.  

Voorbeeld biblejournaling Genesis 5:21-24
Genesis 5:24

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 0