Dag 1 - biblejournalingschallenge

Kom tevoorschijn! - Genesis 3:8-9

Voor vandaag:

Lees de eerste hoofdstukken uit de bijbel…Genesis 1,2 en 3. Ontdek hoe de Machtige God die de hemel en aarde schiep vanaf het allereerste begin al op zoek is naar de mens!

 

 

Maar de Heer God riep  Adam en zei: "Waar zit je?" Adam antwoordde: "Toen ik uw stem in de tuin hoorde, werd ik bang. Want ik ben naakt. Daarom heb ik me verstopt."


 Kom tevoorschijn! God wil je dichtbij hebben.

God roept jou: “Waar ben je?’  Hij begon met Adam en Eva. Met hen wandelde Hij in de hof. Hij gaat verder met jou en mij. Wanneer wandel ik met Hem? Of zit ik misschien ook verstopt? Hoe komt het dat we ons verstoppen voor God? Als we gaan eten van de verkeerde boom, gaan we denken in goed en kwaad over onszelf, over elkaar en misschien zelfs ook wel over God.

Zodra we gedachten van veroordeling toelaten, worden we ons  bewust van schuld, schaamte en angst. En willen we liever ver bij God vandaan blijven. Dat gaat al zo sinds Adam en Eva.

Maar God blijft roepen: ‘Mens, waar ben je?’

Hij heeft ervoor gezorgd dat we ons niet meer hoeven te verstoppen. God is met een oplossing gekomen: Jezus. Alles wat voor afstand zorgt tussen God en ons heeft Hij weggenomen. Hij heeft ons gerechtvaardigd. Goedgekeurd. Gekwalificeerd om net zo’n kind van God te zijn als Hij. We mogen tevoorschijn komen!

 

Nadenken:

- Waar verstop jij je achter, waar schaam jij je voor? Waar ben je druk mee? 

- Mag God dichtbij komen? Of zit je nog verstopt?

- God zoekt jou! Maak de tekst van vandaag persoonlijk en vul je eigen naam in...

creatieve verwerking:

Tijdens het lezen van de eerste hoofdstukken uit mijn spiksplinternieuwe bijbel  raakte ik opnieuw onder de indruk van de mooie wereld die God voor ons schiep! In het hoofdstuk van vandaag verstoppen Adam en Eva zich tussen deze struiken... 

Vandaar de speelse achtergrond van bladeren. Toch altijd wel weer spannend om met je verfkwast in iets nieuws te beginnen... maar juist zo met mijn eigen naam erbij, is het op een van de eerste bladzijden van mijn nieuwe bijbel meteen al persoonlijk... ik ben er blij mee. 

De materialen die ik gebruikt heb staan hieronder.

 

En?

Heb jij de "freebie" al gedownload? Deze vind je hier 

Dit knipvel kan je gebruiken op iedere pagina die je bij deze challenge maakt. Zo zie je later in één oogopslag bij welk thema je pagina hoort.  

Voorbeeld biblejournaling Genesis 3:8
Genesis 3:8-9

materialen:

Voor een verkooppunt klik je op het product. Veel van onderstaande materialen zijn ook bij mij te koop. Als je in de buurt woont kan je me altijd een berichtje sturen en bij me ophalen ;-)

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Karin (zondag, 01 januari 2017 15:46)

    Ha Els,
    Wat leuk... ik ga meedoen, het lukt me vast niet iedere dag... lezen natuurlijk wel en overdenken, maar het journalen doe ik vooral op de vrije dagen.
    Meteen een vraagje... ik vind de tabs heel leuk, maar hoe doe je dat? Tab pons stond in je beschrijving, ik klikte op de link, best prijzig... dus voor ik zoiets aanschaf ben ik benieuwd hoe dat werkt, en of je het ook zonder kunt doen?
    Groetjes, Karin

  • #2

    Els Hartog (zondag, 01 januari 2017 17:02)

    Hoi Karin,
    Wat leuk dat je meedoet! De tap pons is een soort perforator die de vorm van een tabje uit het papier stanst. Inderdaad hoor, de aanschafprijs is best hoog. Ik heb deze ook nog maar kort en knipte eerst gewoon met een schaar een "tab-vorm" eruit. Dat gaat evengoed! Mijn tip zou zijn: verlies je niet in het kopen van spullen, maar leg de nadruk op het lezen, overdenken en het creeëren met materiaal dat je al in huis hebt... Veel suces!